A Facebook folyamatosan új megoldásokat keres, hogy személyre szabott reklámokat jelenítsen meg. Egy új szabadalom már a családtagokról feltöltött fotókat is felhasználná ehhez.
A Facebook fő bevételi forrása a reklámok, ezért is kérdeznek néha furcsa dolgokat a felhasználókról, és ezért tettek hirdetéseket oda, ahol korábban egyáltalán nem voltak. Itt azonban nem álltak le: egy most napvilágra került szabadalom alapján a jövőben nagyobb hangsúlyt fektetnének a felhasználók kiismerésére, ehhez pedig a családi albumnak is igen sok köze van.
A rendszer ugyanis a fotók elemzése alapján képes lenne megmondani, hogy az azokon szereplő egyénnel milyen kapcsolatban állunk, így azt is felismerné, hogy az illető a férjünk, a testvérünk, vagy valami más rokoni szál fűz minket hozzá. Ezáltal olyan hirdetéseket tudna megjeleníteni, amelyek garantáltan relevánsak lennének. A rendszer emellett azt is kikövetkeztetné, hány évesek a képen láthatók, hol élnek, milyen neműek, milyen eszközöket (például mobilt) használnak, és milyen témák érdeklik őket. Minden olyan információt tehát, amely kulcsfontosságú egy hirdetőnek, pélául a karácsonyi időszakban.
A szabadalom csak a felhasználók által feltöltött képeket elemezné, a Messengeren megosztott/átküldött fotókat, illetve videókat elviekben nem.
Mivel még szabadalmi tervről van szó, közel sem biztos, hogy megvalósul, de a Facebook hirdetési szokásait ismerve ennek inkább ellenkezője mutatkozik. A technológia azért is érdekes, mert a közösségi óriási csak nemrég mutatta be első, saját fejlesztésű eszközét, amelyet épp a családnak szánnak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.