Szorul a hurok azoknak a hirdetőknek a nyaka körül, akik átverik a Facebook felhasználóit. Jön a hirdetések értékelése, ami megmondja, mennyire voltak elégedettek a vásárlók.
Az elmúlt hónapokban több olyan lépést is tett már a Facebook, amellyel a közösségi oldalon megjelenő hirdetéseket szeretnék szabályozni. 2017 augusztusában például az álhírgyárosokra - pontosabban azok terjesztőire – csaptak le egy új szabályozással, idén áprilisban pedig bejelentették: személyigazolvánnyal kell azonosítaniuk magukat azoknak, akik hirdetést akarnak feladni az oldalon. Most pedig egy újabb ötlettel szigorítanának a dolgokon.
A fejlesztők nemrég a Facebook hivatalos blogján jelentették be, a felhasználók mostantól visszajelzést adhatnak az oldalon futó hirdetésekkel kapcsolatban. Miután lekattintottunk egy hirdetést, majd vásároltunk is a kínált termékből, lehetőségünk lesz arra, hogy elmondjuk, mennyire voltunk elégedettek a termékkel.
A Facebook ezzel azokat a hirdetéseket szeretné kiszűrni, amelyek megpróbálják átverni a felhasználókat, és a reklámozott minőségi termék helyett annak egy sokkal silányabb változatát küldik el a vásárlónak. A cél elsősorban az "ügyfélelégedettség", vagyis, hogy a felhasználók elégedettek legyenek az oldal által eléjük tett hirdetéssel. Más kérdés persze, hogy ebből a Facebook is profitál, hiszen minél megbízhatóbbak a reklámok, annál többen fognak vásárolni rajtuk keresztül.
A visszajelzés háromfokozatú lesz, az értékelésről pedig a hirdetés feladója is értesülni fog. Ha a felhasználó hirdetéseire túl sok negatív visszajelzés érkezik, limitálhatják a feladott hirdetések mennyiségét, ha pedig az ügyfélelégedettség nem javul, megtilthatják nekik, hogy a Fcebookon hirdessenek. A közösségi oldal ugyanakkor tanácsokkal is segíti majd a hirdetőket, hogy nagyobb legyen az ügyfélelégedettségük.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.