Jól indult ez az év a Google számára: az Amazon egyik fontos piaci szegmensében sikerült leköröznie vetélytársát.
Az Amazon egyik legnépszerűbb terméke vitathatatlanul az Amazon Echo okoshangszóró. A megjelenése óta tarol ezen a területen, azaz tarolt, hiszen a Canalys piackutató szerint 2018 első negyedévében több Google Home hangszórót adtak el, mint amennyit az Echóból. Ez számszerűsítve 3,2 millió vs. 2,1 millió egységet jelent.
A jelentés szerint egy másik „első alkalom” is volt ebben az időszakban: az okoshangszórók (világ)piacát nézve 50 százalék alá esett az Egyesült Államok részesedése. Ez elsősorban a feltörekvő piacoknak köszönhető, egyre több ilyen eszközt vásárolnak ugyanis az ide sorolható országokban. A legegyértelműbb növekedés Kínában történt, az első negyedévben 1,8 millió okoshangszóró talált gazdára. Ide tartozik az is, hogy a kiszállított 1,1 millió eszközével immár az Alibaba lett a világ harmadik legnagyobb okoshangszóró-gyártója.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.