Tech hvg.hu 2018. április. 27. 09:03

2700-3500 forint között lehet a Facebook havidíja, és úgy tűnik, Zuckerbergék tényleg fontolgatják a dolgot

Mark Zuckerberg után újabb vezető beosztású Facebook-dolgozó tett említést arról, hogy bizonyos formában akár pénzt is kérhetnének az oldal használatáért. Most kiderült: az elképzelés annyira nem légből kapott, hogy a vállalatnál aktívan foglalkoznak a kérdéssel.

Bár több érdekes kijelentést is tett az amerikai szenátorok előtti meghallgatásán Mark Zuckerberg, a kétnapos kérdez-felelek egyik, alighanem legérdekesebb pontja az oldal esetleges fizetőssé válásával kapcsolatos rész volt. Alig telt el néhány nap, és most újabb Facebook-fejes hozakodott elő a fizetős lehetőséggel.

Sheryl Sandberg, aki a Facebook ügyvezető igazgatójaként a vállalat második legfontosabb embere a vállalat negyedéves pénzügyi jelentésének ismertetésekor érintette a kérdést. Sandberg azt mondta, folyamatosan gondolkodnak azon, milyen formában tudnának szert tenni újabb bevételekre, új bevételszerzési formákkal is, beleértve egy pénzes előfizetést.

Sandberg arról kezdett beszélni, hogy állandó témát szolgáltatnak a bevételnövelésre vonatkozó ötletek, ezek között pedig felmerült a havidíj maga is. Bár az ügyvezető igazgató az elképzelésről szólva végig múlt időben fogalmazott, azt azért hozzátette az Engadget szerint, hogy mindig minden lehetőséget számba vesznek.

Azt egyébként, hogy egy havidíjas Facebook esetében milyen extra funkcióhoz jutnának az előfizetők, azt nem tudni – a reklámmentesség szint biztos –, ahogyan a pontos összeg sem ismert. Utóbbi viszont annyira nem hagyta nyugodni a TechCrunch újságíróit, hogy eljátszottak gondolattal, és az egy felhasználóra jutó Facebook-bevétel és más adatok alapján megpróbálták megbecsülni, mégis milyen költséggel járhatna egy előfizetés, mikor érné meg ezt bevezetni a Facebooknak. Arra jutottak, hogy havi 11-14 dollárt, azaz nagyjából 2700-3500 forintot kérhetnék Zuckerbergék azért, hogy valaki beléphessen az oldalra.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.