Rengetegen felháborodtak azon, hogy a Facebook felelőtlenül kezeli az adataikat. Aztán most kiderült, hiába adott ehhez új eszközöket is az oldal, az emberek többsége pár kattintásra sem hajlandó a saját érdekében.
Hatalmas port kavart világszerte a Facebook adatgyűjtési botránya, amely során kiderült: a közösségi oldal üzemeltetői felelőtlenségének hála külsős cégek is könnyedén megszerezhették a Facebook-felhasználók személyes adatait. A konkrét, Cambridge Analytica elemzőcég esetén hamar túllépett az ügy, és úgy általában a Facebook került célkeresztbe: túl sok adatunkat ismeri a vállalat, és túl lazán kezeli őket, saját érdekét érvényesítve – vélték sokan.
A The Wall Street Journal ennek kapcsán azt vizsgálta, milyen hatással lehet a Facebookra, egészen pontosan a cég bevételeire a felhasználói felháborodás. Mint kiderült, ha az embereken múlik, akkor nagyjából semmilyen hatás nem lesz. A felhasználók ugyanis csak háborognak, háborognak, de valójában továbbra sem szűkítik azon adatok körét, melyeket megosztanak a közösségi oldal üzemeltetőivel.
A lapnak Carolyn Everson, a Facebook nemzetközi marketingért felelős alelnöke azt mondta: bár több vonatkozó újdonságot is elérhetővé tettek az elmúlt hetekben, a nagy számban fogadkozó felhasználók hozzáállásbéli változását nem látják tömegesnek.
Ha ön tenne valamit saját adatai érdekében, akkor szánjon erre 4 percet: mielőbb állítsa be ezt az 5 dolgot a Facebook-fiókjában, ha jót akar magának.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
