Tech hvg.hu 2018. április. 06. 08:03

Jó hírt kaptak az androidosok

Sokan érzik úgy alkalmazáson belüli fuzetős tétel beszerzést után, hogy legszívesebben visszakérnék az árát. Erre eddig csupán néhány órájuk volt az androidosoknak, de nemrég két hétre nőtt ez az időkeret.

Bizonyára többen is tapasztalták már az érzést, amikor egy néhány száz forintos (rosszabb esetben akár egy-kétezer forintot is meghaladó) tartalom vagy szolgáltatás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így csalódott felhasználóként kénytelenek voltunk megválni tőle.

A keserédes helyzetet ilyenkor némileg ellensúlyozni tudja, hogy a Play Store kérés esetén tulajdonképpen bármilyen fizetett szolgáltatás és tartalom esetében lehetővé teszi a vételár visszatérítését, erre azonban csak bizonyos ideig van lehetőség: fizetett alkalmazások esetében 2 óráig, minden másnál jellemzően 7 napig – ezt követően viszont hiába kérjük, ha szeretnénk, ha nem, a pénz nem jár vissza, a megvásárolt tartalom ugyanakkor továbbra is elérhető marad.

Az XDA-Developers androidos fórumot írók szúrták csak ki a napokban, hogy a Google megváltoztatta vonatkozó pénzvisszafizetési politikáját, a korábbi határidőt nemrég ugyanis meghosszabbították, ráadásul órák helyett napokkal: immár a vásárlástól számított 14 napjuk van a felhasználóknak arra, hogy eldöntsék, megérte a vásárlás vagy sem, és esetleg visszaigényelnék a már kifizetett vételárat.

Bár az XDA oldalán írtak szerint a változtatás kizárólag az európai felhasználókra vonatkozik, az lényegében minden, a Play Store-ban elérhető szolgáltatásra érvényes, így például a Google Play-ben vásárolt tárhelyre is. Illetve az alkalmazáson belüli vásárlásokra. A fizetett tartalmak esetében, mint például a könyvek, filmek továbbra is 7 napjuk van a felhasználóknak, az alkalmazásokra vonatkozó pénzvisszatérítés pedig ugyanúgy kétórás időtartamú.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.