Olyan mesterséges intelligencián alapuló (AI) technológiákat vezet be az Ericsson, amelyek lehetővé teszik a hálózatok számára önmaguk optimalizálását, a hatékonyság javítását, az optimális ügyfélélmény biztosítását.
Az 5G bevezetése, az IoT és az iparági digitalizáció terjedése következtében a már jelenleg is meglehetősen komplex távközlési rendszerek a jövőben még komplexebbé válnak, és ezek hatékony kezeléséhez nélkülözhetetlen a gépi tanulást és más AI technológiákat alkalmazó rendszerek használata. Így gondolkodnak az Ericssonnál.
Az AI technológiák használatával az Ericsson képes a cellák közötti hívásátadási időt felére csökkenteni, ennek köszönhetően csökkenthető a megszakadó hívások aránya, és rövidül a szolgáltatóknál a konfigurációs és a karbantartási idő. A gépi tanulási algoritmusok képesek előre jelezni a hálózatterhelési ingadozásokat, és a cellákat alvó állapotba kapcsolni anélkül, hogy ebből az ügyfelek bármit éreznének – amivel akár 10 százalékos energiamegtakarítás is elérhető.
A gépi intelligenciát a jövőbeni meghibásodások megelőzésére használva az Ericsson a hálózatkezelési központok számára olyan javaslatokat és ajánlásokat tud adni, amelyekkel a helyszínen dolgozó technikusok terheltsége akár 30 százalékkal is csökkenthető.
Az Expert Analytics rendszerben mostantól mély tanulási módszerrel működő mesterséges intelligencia figyeli a mintázatokat, lehetővé téve a hatékony és korai diagnosztikát és optimalizálást, amivel akár 20 százalékkal csökkenthető az ügyfélszolgálatra befutó hálózati minőségi reklamációs hívások száma.
Az Ericsson kutatási részlege már 2007 óta foglalkozik a gépi tanulás és mesterséges intelligencia fejlesztésével, a társaság már több száz szabadalmat és védjegyet jegyeztetett be ezen a fronton.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.