A mögöttes technológia továbbfejlesztésének hála, lényegesen jobb minőségű 3D-s objektumok lesznek láthatók ezentúl a Facebook hírfolyamában. Az újítás elsősorban a különféle márkaoldalak részéről tűnik hasznosnak: általuk már a közösségi oldalon részletesebb képet kaphatunk például a megvásárolni kívánt cipőről vagy táskáról.
A 3D-s objektumokkal "színesített" Facebook-bejegyzések híre már jóval korábbi, hiszen azt már a közösségi oldal virtuális világa, a Spaces bemutatásakor megismerhették a fejlesztők, illetve rá nem sokkal később maguk a felhasználók is. Igaz, ezek a posztok az akkori bemutató alapján nagyon kezdetlegesnek tűntek, és azt a Facebook mérnökei sem titkolták, hogy további fejlesztésekre van még szükség ahhoz, hogy élvezhető minőségben legyenek majd használhatók. Nos, úgy tűnik, a munka nem is olyan régen véget ért, vagy legalábbis jó úton halad afelé.
A Facebook közlése szerint a projekt újabb fázisába lépett azzal, hogy a szakemberek az ipari sztenderdeknek megfelelő formátummal frissítették. Ennek eredményeként a korábbi, egyszerűbb alakzatok helyett mindenkinél lényegesen részletgazdagabb objektumok lesznek láthatók.
A változás a megosztást, illetve az objektumok beágyazhatóságát is megkönnyíti, mely elsősorban a különféle vállalati, valamint márkaoldalakat üzemeltetők szempontjából lehet hasznos, de az újítással alighanem a vásárlók nyernek igazán: ezentúl nemcsak fotón és videón lehet majd szemügyre venni egy-egy cég aktuális termékét, hanem kicsit közelebbről is, ilyen, forgatható posztba ágyazva, mint ahogy az alábbi Lego-termék is látszik:
Innen már csak egy lépés, amikor az IKEA-ból rendelni kívánt bútorhoz sem feltétlenül kell majd átlépni a gyártó weboldalára, hiszen a fontosabb jellemzőket, kis túlzással, de egy bejegyzésből is megismerhetik majd a facebookozók. A Wayfair nevű amerikai bútorcég már meg is lépte ezt: egy komplett szobasarkot lehet megnézni így, dekorációkkal, festéssel, gyakorlatilag mindennel. Ha valakinek megtetszik, gombnyomásra át is ugorhat a kasszához.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.