A Google szerint a legtöbben az idegesítő hirdetések miatt használnak hirdetésblokkolót, így szeretnének elébe menni a problémának: inkább letiltják az idegesítő reklámokat, így a többit még láthatják a felhasználók – amiből persze a Google-nak is bevétele származik.
Nagyjából egy évvel ezelőtt, tavaly tavasszal lehetett róla hallani először, június elején pedig biztossá vált: a Google olyan funkciót fejlesztett a soron következő Chrome-böngészőbe, ami bizonyos esetekben jelentősen befolyásolhatja, egy oldalnak mekkora bevétele lesz az ott megjelenő hirdetésekből – vagy akár be is döntheti azokat.
Mindennek oka, hogy a Google saját hirdetésblokkolót épít be a Chrome böngészőjébe, hogy a segítségével tisztább internetet hozzanak létre. A cég szerint ugyanis csak az idegesítő hirdetéseket szűrné a rendszer, vagyis azokat, amelyek böngészés közben felugró ablakként jelennek meg, vagy automatikusan, hanggal együtt indulnak el. (Hogy melyik elfogadható hirdetés és melyik nem, azt a Google egy több nagy céget tömörítő koalíció segítségével határozta meg.) A beépített szűrőt mától telepítik, a felhasználóknak sorra küldik ki a böngésző ezt tartalmazó új verzióját.
a fejlesztők azonban egy blogbejegyzésben elmagyarázzák, hogy pontosan hogyan is működik a rendszer és miként lehet neki megfelelni.
A cég első lépésben megvizsgálja az oldalakat, hogy van-e rajtuk olyan reklám, ami nem felel meg a korábban elfogadott szabályoknak (Better Ads Standard). Ha nincs rajta bosszantó hirdetés, az oldal átmegy a szűrőn, ha van, akkor figyelmeztetést kap. Azokat a webhelyeket pedig, amelyeken a figyelmeztetések ellenére is ott lesznek ezek a reklámok, leminősíti a rendszer.
Ezek után a böngészéskor beírt URL-t a Google összeveti a leminősített weboldalak listájával, és ha egyezést talál (vagyis a felkeresni kívánt oldal bosszantó hirdetéseket tartalmaz), akkor ezen az oldalon blokkolja az összes (!) hirdetést. (Tehát nem csak a problémás elemeket.) A felhasználók ugyanakkor bármikor dönthetnek úgy, hogy a tiltás ellenére szeretnék látni a felugró ablakot, így levehetik az oldalról a tiltást.
Mobilon ez így fog kinézni:
Asztali böngészőnél pedig a böngésző címsorában jelenik majd meg a figyelmeztetés.
A Google a fair play jegyében nem azonnal blokkolja majd a weboldalakat: a figyelmeztetés után 30 napot ad a kezelőjének, hogy levegye a bosszantó reklámot. Ha ezt nem teszi, csak akkor kezdi el blokkolni a hirdetéseket.
Ha máskor is tudni szeretne a Chrome új funkcióiról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.