A Facebook közzétette 2017 negyedik negyedévére vonatkozó konszolidált pénzügyi eredményeit.
Rekord bevételt könyvelhetett el a Facebook a tavalyi utolsó negyedévben, annak ellenére, hogy történetében még sohasem volt olyan periódus, hogy ennyire kevesen csatlakoztak volna az online közösséghez - írja az Android Headlines.
A cég forgalma 12,97 milliárd dollár volt, a nettó bevétel pedig 4,2 milliárd dollár. A havi aktív felhasználók száma immár 2,13 milliárd, ami 3,39 százalékpontos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Ez némiképp ellensúlyozza a napi aktív felhasználók számának a vártnál kisebb növekedése, jelenleg 1,4 milliárd felhasználó fordul meg naponta a Facebookon.
Egyes szakértők úgy vélik, hogy a jobb eredmény útjába a cég jelenlegi megújítási törekvései állnak, bár Mark Zuckerberg egyértelműsítette, a cél az, hogy a felhasználók jobban összpontosíthassanak a barátaikra. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a havi felhasználók 66 százaléka legalább egyszer bejelentkezik Facebookra egy nap, és ez a mutató, mivel 2015 óta nagyjából változatlan, a felhasználók toleranciájára is utal.
A Facebook legfontosabb bevételi forrását továbbra is a mobil platformok jelentik, a mobil hirdetések a digitális hirdetések 89 százalékát tették ki 2017 utolsó negyedévében. Bár a mobileszközök népszerűsége várhatóan nem fog csökkenni a közeljövőben, egyes elemzők azért aggódnak amiatt, hogy a Facebook növekvő mértékben támaszkodik a mobil hirdetésekre.
A vállalat részvényeinek értéke nagyjából változatlan maradt az eredmények közzététele után.