A családalapítással megnövekvő költségek mellett az ilyenkor alighanem érezhető feszültségen is csökkentene legújabb, sokak számára bizonyára túl soknak tartott ötletével a svéd bútornagyhatalom: bizonyos termékeire nem kevés igénybe vehető kedvezményt adnak, ám annak mikéntje lehet, hogy önt is meghökkenti majd. Ezúttal az orvostudományt hívták segítségül.
Az IKEA katalógusairól szinte köztudott, hogy mindig újítanak valamivel, de nem csak a benne fellelhető termékek skálája változik, maga az újság is rendre alkalmazkodik a technológiai változásokhoz. Van például olyan, kiterjesztett valóságra alapuló alkalmazásuk, mellyel vásárlás nélkül is látja, hogyan nézne ki a bútor otthon.
Most sem kisebb újítással jelentkeztek, ám utóbbi egész más szempontból nevezhető hasznosnak. Az egyik svéd magazinban elhelyezett hirdetésükön elhelyeztek ugyanis egy patikákban is kaphatóhóz hasonló terhességi csíkot, és azt a kérik vásárlóktól, hogy csepegtessenek némi vizeletet a speciálisan erre a célra kialakított felületre. A kérés persze nem következmény nélküli a Dezeen beszámolója szerint: ha a teszteredmény pozitív visszajelzést ad, a katalógusban látható és megvásárolható babaágy vételára például automatikusan a felére csökken, mely a gesztus pozitívságán túl bizonyára nem kis segítségét jelent majd a családalapítással járó egyéb kiadások mellett.
A katalógust egyébként ugyanaz a svéd ügynökség, az Åkestam Holst készítette el, amely az elmúlt évek több sikeres IKEA-kampányát is levezényelte. A mostani fejlesztéshez azonban társpartnerre is szükségük volt, épp ezért álltak össze az orvosi diagnosztika területén komoly tapasztalatokkal rendelkező Mercene Labs csapatával. Az ötletből végül négy hónapnyi előkészületet követően tudták elkészíteni a teszt kifejezetten A4-es, nyomtatott hirdetésként is funkcionáló változatát.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.