Tech hvg.hu 2017. október. 25. 19:01

Leesett vagy elromlott a telefonja, netán ellopták? Mától a Telenornál sem (akkora) baj

A Telekom és a Vodafone után készülékbiztosítás-szolgáltatást tett elérhetővé ügyfelei részére a Telenor is.

A Telenor egyéni és vállalati számlás ügyfelei háromféle konstrukcióban elérhető készülékbiztosítást köthetnek újonnan vásárolt készülékükre – közölte a szolgáltató. A Chubb European Group Limited biztosítótársaság együttműködésével indított szolgáltatás ideális lehet azoknak, akik szeretnék eszközüket olyan káresetekre is biztosítani, amelyekre a hagyományos jótállás nem terjed ki – legyen szó például a telefon leejtéséről, beázásáról, harmadik személy általi szándékos rongálásról vagy akár lopásról.

A Basic, Medium és Extra konstrukcióban elérhető szolgáltatás különböző típusú káreseményekre nyújt biztosítást: a Basic csomag a készüléket érő véletlen károsodásra és rongálásra, a Medium ezek mellett a lopás három minősített esetére (betörésre, rablásra és zsebtolvajlásra), az Extra pedig mindezeken felül belső meghibásodásra és párásodásra. A már havi 390 forinttól elérhető szolgáltatás havidíja, valamint a javítás vagy csere esetén fizetendő biztosítási önrész pontos összege a választott csomagtól, és a biztosított telefon vásárláskor aktuális bruttó listaárától függ.

Telenor

A biztosítást a Telenor előfizetői új mobiltelefonra, tabletre és más mobilinternetezésre alkalmas eszközre köthetik meg, amikor új készüléket vásárolnak a szolgáltatónál. (Tehát a máshol vásárolt készülékekre nem köthető ilyen a cégnél, akkor sem, ha a benne használt SIM-kártya egyébként telenoros.) Ha az így bebiztosított készüléket kár éri, a javításhoz vagy cseréhez nincs szükség személyes ügyintézésre: minden lépés telefonon intézhető, és a készülékért futárt küldenek, ennek költségét a biztosító állja. Az önrész kifizetése is a futárnál rendezhető.

A szolgáltató hangsúlyozottan felhívja a figyelmet arra, hogy

lopás vagy rongálás esetén a kárigény benyújtásához minden esetben szükséges rendőrségi feljelentést is tenni.

Elfogadott kár esetén a biztosító szervizpartnere a sérült készüléket a biztosításra vonatkozó általános szerződési feltételek szerint javítja, vagy ha ez nem lehetséges, illetve lopás történt, a rendelkezésre álló készlet függvényében azonos típusú, vagy hasonló paraméterekkel rendelkező készülékre cseréli. A sérült, meghibásodott eszköz elszállítása, valamint a javított, illetve az új készülék szállítása előre egyeztetett időpontban történik meg, ugyancsak futárszolgálaton keresztül.

A biztosítás hasznos lehet arra is, hogy az ügyfélnek ne okozzon gondot a javítás idejére másik telefont találnia, ugyanis erre az időtartamra kölcsönkészülék igényelhető. A készülékbiztosítás külföldi utazás során is segítséget jelenthet: akkor is benyújtható a kárigény, ha a készüléket a külföldi tartózkodás során, az annak kezdetétől számított 60 naptári napon belül éri kár.

Ha máskor is tudni szeretne a mobilszolgáltatók újdonságairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.