A Vodafone bemutatta új márkastratégiáját, amelynek részeként változik a szlogen és a vállalat vizuális identitása is – ez 2009 óta a legnagyobb váltás a vállalatcsoportnál. A 36 országot érintő márkastratégia a Vodafone azon alapelvén nyugszik, mely szerint az új technológiák és a digitális szolgáltatások pozitív szerepet játszanak majd a társadalom formálásában és az életminőség javításában.
Az újrapozicionálás központi témája a jövővel kapcsolatos optimizmus, erre fókuszálnak az új szlogenben is: The future is exciting. Ready? A szlogen első felét mindig az adott ország nyelvére adaptálva használják majd, míg a második rész – hangozzék összeadva bármilyen furcsán is – megmarad angolul. Ennek megfelelően Magyarországon így találkozhatunk majd a szlogennel a tévéreklámokban, óriásplakátokon és online hirdetési felületeken is:
A szolgáltató közlése szerint új vizuális identitásban sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek az ikonikus idézőjeles logóra, mely az eddigi legnagyobb változás annak 1998 óta tartó története során. A logó mostantól fókuszba kerül minden marketinges anyagon és marketingkommunikációs aktivitásban. A 3D-s megközelítés helyett pedig – az utóbbi évek meghatározó dizájnbéli trendjeihez igazdova – megjelenik 2D-s ábrázolásban is.
A márkastratégia megújítását 17 országban, közel 30 ezer ember részvételével végezett kvantitatív és kvalitatív kutatásokkal alapozta meg a vállalatcsoport. Az eredmények alapján születtek meg a fenti változások, amelyekkel a Vodafone október 6-án megkezdi 33 éves története legnagyobbnak ígért reklámkampányát.
Tényleg izgalmasnak találjuk a jövőt
A YouGov segítségével készült egy másik, online kutatás is, amelyben arra voltak kíváncsiak, hogy melyik országban miként viszonyulnak a jövőhöz. A 14 országban, közel 13 ezer ember megkérdezésével lefolytatott felmérés szerint minden korosztályt figyelembe véve egyöntetű a vélekedés, hogy a technológia és az innováció lehet a legpozitívabb hatással a jövőre a következő 20 évben. A 18-24 éves korosztály a legoptimistább a jövővel kapcsolatban: a megkérdezettek 62 százaléka gondolja úgy, hogy a maihoz képest jobbak lesznek az életkörülmények 20 év múlva; abban pedig minden korosztály egyetértett, hogy a saját és gyermekeik életminősége javulni fog 20 év múlva.
Ugyanennek a kutatásnak közzétették a kifejezetten Magyarországra vonatkozó eredményeit is. E szerint a magyarok 51 százaléka gondolja úgy, hogy a következő húsz évben javulni fog az életminőség, amivel némileg rácáfolunk arra az általános vélekedésre, hogy a magyar egy pesszimista nemzet, hiszen több országban ennél jelentősen kevesebben gondolták úgy, hogy pozitív lehet a jövő (részletes eredmények a csatolt infografikában). Az is kiderült, hogy a jövő technológiái közül az olcsó és tiszta energiát (57%) és a személyre szabott egészségügyet (49%) tartják a legizgalmasabbnak, de arról is egyöntetű a vélekedés, hogy ez a két fejlesztés lesz a leginkább pozitív hatással az országra. A jobb jövő zálogaként legtöbben a technológiai innovációt (17%), illetve munkakultúra változásait, a flexibilitás elterjedését (13%) jelölték.
Emellett a Futerra tanácsadó cég jóvoltából megvizsgálták azt is, melyek azok a technológiai fejlesztések, amik már a következő 20 évben a mindennapi életünk részévé válhatnak. Az öt ország jövőkutatói által összeállított lista a következőket tartalmazza:
- 3D-nyomtatóval készített elemek, melyeket épületeknél használnak majd. Mindezeket olyan 4D-nyomtatott elemek egészítik ki, melyek folyamatosan módosulnak a családok lakhatási igényeinek változásával.
- A globális energiatermelő kapacitás ötszörös növekedése, ami annak lesz köszönhető, hogy a tiszta energiák, mint pl. a napelem, már nem csak tetőkön, hanem ablakokon, falakon és autópályákon is elérhetők lesznek.
- Személyre szabott orvosi beavatkozások, szervek és végtagok előállítása 3D-nyomtató technológiával.
- Új tömegközlekedési rendszerek, melynek köszönhetően közel 1000 km/órás sebességgel közlekedő vonatok kötik majd össze a világ nagyvárosait.
- Óriási vízgyűjtő projektek, beleértve a csapadék felhasználását, a felszín alatti vizek begyűjtését, a hatékonyabb sómentesítést, mindezzel 1,2 milliárd ember életét átalakítva, és
- az élelmiszer-gazdálkodás hatékonyabbá tétele a technológia által, mely olyan fehérjeforrások kifejlesztését is maga után vonja, amelyek egyre inkább kiszorítják majd a húst.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.