Mint kiderült, oroszok által fizetett facebookos hirdetésekkel korábban az amerikai elnökválasztást is befolyásolni akarták, a közösségi oldal ezért most mindent megtesz, hogy elkerülje a hasonló eseteket.
Három hete derült ki, hogy oroszországi felhasználók csaknem százezer dollárt, nagyjából 25 millió forintnyi pénzt költöttek a Facebookon, érzékeny társadalmi és politikai témákat érintő hirdetésekre. Az amerikai elnökválasztást a témák alapján csak közvetetten, Trump vagy Clinton nevének említése nélkül akarhatták ezzel befolyásolni, de az ilyesmi így is szabályellenes a közösségi oldalnál. Az orosz propaganda erejéről kedden részleteket is közölt a Facebook.
Az ilyen eseteket szeretné megelőzni a Facebook, ezért több mint 1000 új alkalmazottat vesz fel, akiknek januártól világszerte kell a hirdetéseket ellenőrizniük, ezen felül a közösségi oldal mesterséges intelligenciáját is fejlesztik, hogy ilyen célokra használja fel – számol be a TechCrunch.
Sőt, bármilyen hirdetést adnak fel, amely az amerikai választásokkal és politikával kapcsolatos, az eddiginél is több dokumentummal kell igazolniuk magukat. Nem lepődnénk meg, hogy hosszú távon ezt minden ország választásai előtt nemzetközileg is kérné a Facebook, hiszen minden érintett nemzet felhasználóinak ad kisokost is, hogy álhírekkel se lehessen befolyásolni az eredményeket.
A közösségi oldal olyan ígéretet is tett, hogy kiszűrik a hirdetésekről azokat az erőszakos kifejezéseket, amelyekkel társadalmi feszültségeket lehet szítani. Mindezt azután közölték, hogy több mint 3000 orosz politikai hirdetés dokumentumát átadták az amerikai kongresszusnak, amely nyomozni fog a már említett ügyben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.