Egy ideje már inkább általános, mintsem szokatlan: ha nem használnak elég sokan egy új funkciót a Facebookon, akkor minden erővel elkezdik az arcunkba tolni.
Két és fél éve már, hogy a Facebook bejelentette: platformmá alakítják át üzenetküldőjüket, a chat/Messenger nem csak barátainkkal való kapcsolattartásra lesz jó, hanem példálul a közösségi oldalon jelenlévő vállalatokkal is kommunikálhatunk majd ilyen módon. Ennek egyik része az a sokakat idegesítő jelenség, hogy amikor asztali böngészőjükben megnyitják valamelyik cég/márka/szervezet Facebook-oldalát, akkor legtöbb helyen rögtön felugrik a chat ablak – amit aztán legtöbben azonnal be is zárnak.
A másik újítás a napokban élesedett: az ismerőseinkkel történt kisebb-nagyobb dolgokat soroló jobb felső sáv, és az alatta elhelyezkedő chates rész közé beékelődött egy “Vállalkozások neked” nevű rész.
Ez ebben a formában rövidít egyet a chates listánkon, egyszerre kevesebb éppen aktív ismerősünk látható. A másik probléma, hogy tökéletesen irreleváns vállalati Facebook-oldalakkal próbál minket beszédbe elegyíteni: legalábbis a nálunk felsorolt vállalkozások oldalát jó, ha egy-egy alkalommal felkerestük idén.
Ha máskor is tudni szeretne a Facebook újításairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.