A csalók előszeretettel trükköznek olyan hirdetésekkel a Facebookon, amik nem felelnek meg a közösségi oldal irányelveinek, a Facebook dolgozói viszont csak nehezen tudnak kiszúrni. Zuckerbergék most elégelték meg a dolgot.
Az elmúlt hónapokban komoly erőfeszítéseket tett a Facebook annak érdekében, hogy megpróbáljon gátat szabni a közösségi oldalon terjedő álhíreknek. Azokban az országokban, ahol félő, hogy befolyásolják a választásokat, Zuckerbergék egy kisokost helyeznek el az üzenőfal tetején, de a túl sokszor posztolókra is lecsap a rendszer. Most egy újabb fronton nyit harcot a csalók ellen a Facebook.
Zuckerbergék ezúttal a "cloaking" nevű jelenség ellen fognak keményebben fellépni. Ez olyan hirdetéseket és bejegyzéseket takar, melyek bár megfelelnek a közösségi oldal irányelveinek, rájuk kattintva más-más oldalra kerülnek a Facebook alkalmazottai és az átlagfelhasználók. A csalók ugyanis gyakran olyan dolgokat hirdetnek így, amelyek már etikai szabályba ütköznének a közösségi oldalon.
A Facebook fejlesztői ezért mostantól nagyobb erőkkel lépnek majd fel az átverések ellen. Mindez azt jelenti, hogy az emberi erőforrás mellett a mesterséges intelligenciát is bevetik majd, hogy megtalálják ezeket a posztokat/hirdetéseket. Ha ilyenre bukkannak, törölni fogják nemcsak a bejegyzést, hanem az azt közzétevő oldalt is.
Ha máskor is tudni szeretne a Facebook újításairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.