Az okostelefonok térnyerése miatt már zenehallgatás terén sem éri meg kizárólag egy célra használható készülékeket gyártani. A változás szele most elért a talán legismertebb zenelejátszóig, az iPodig.
Lejárt az ideje az Apple újkori sikerkorszakát megalapozó iPod két verziójának is. Az iPod Nanóból és az iPod Shuffle-ből már nem lesz újabb modell. A zenelejátszók a cég honlapján már nem is elérhetők, és hamarosan az üzletekből is eltűnnek.
A sportoláshoz kedvelt, képernyő nélküli, nagyon kicsi és könnyű Shuffle, illetve a képernyővel ellátott Nano elődjét, a klasszikus iPodot még 2001-ben mutatta be Steve Jobs, és 2014-ben vezették ki a piacról.
Ezt az időszakot mutatja be a Statista grafikonja, amelyről két dolog is leolvasható. Egyrészt az iPod 2008-ban volt a csúcson, abban az évben 54,8 millió darabot adtak el belőle. Másrészt az is egyértelmű, hogy jó ideig ez a termék volt az Apple legértékesebb terméke, 2006-ban a cég bevételeinek 40 százalékát hozta.
2014 után azért nincsenek adatok, mert az elmúlt három esztendőben az Apple bevételeinek olyan kis részét hozták az iPodok, hogy az egyéb bevételek közé sorolták a negyedéves jelentésekben.
A zenehallgatásban ikonnak számító iPod harmadik verziója, a Touch továbbra is elérhető lesz. Ez persze már nem csak egy zenelejátszó, hiszen ugyanolyan, mint egy iPhone, csak telefonálni nem lehet vele.
Ez azt jelenti, hogy az Apple már nem akar gyártani olyan készüléket, amely kizárólag egy célra használható. Nem éri meg. Az iPod mint zenelejátszó tehát megszűnik.
Az iPod annyira meghatározó termék volt, hogy az iPhone 2007-es bemutatásakor Steve Jobs az alábbi képet mutatta a telefonról. Egy tárcsázóval ellátott iPodot. Természetesen viccelt, de a poénnak volt alapja, hiszen egy olyan forradalmi eszközt mutattak be, amely egyesítette az iPod és az okostelefonok képességeit.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.