Meglehetősen rövid és száraz közleményt hozott össze közösen pénteken késő estére az online jegyértékesítéssel kapcsolatos botrány ügyében a BKK valamint a T-System. Napközben a BKK Facebook-oldalát elárasztották a dühös kommentelők, de még a T-Systems német anyacégének oldalát is elérte a népharag.
„A T-Systems Magyarország az informatikai rendszerét ért jogosulatlan befolyásolás miatt ismeretlen tettes ellen (és nem egy konkrét személy ellen) tett feljelentést. A T-Systems Magyarországnak - szigorú belső protokollja szerint - az általa fejlesztett rendszerek védelmében egy adott szintet elérő esemény esetében kötelessége ezt megtenni. Ebben az esetben sem tehetett mást. Ugyanakkor a BKK és a T-Systems Magyarország vezérigazgatói sajnálattal értesültek arról, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jószándékkal járt el” - olvasható a két társaság péntek esti reagálásában.
Megállás nélkül záporoznak a negatív kommentek a BKK Facebook-oldalára azóta, hogy kiderült: feljelentették a nemrég indított online jegyrendszert lebuktató 18 éves fiút, aki ellen rendőrségi eljárás indult. Mindegyik poszt alatt gyülekeznek a dühös hozzászólások a feljelentés miatt, emellett a BKK Facebook-oldalára adott legrosszabb, egycsillagos értékelések száma pénteken óriásit ugrott: 14 óra előtt még ezer alatt volt a számuk, 22 óra előtt 10 perccel viszont bőven meghaladta a 25 ezret.
A könnyen meghackelhető online jegyrendszert kifejlesztő T-System német anyavállaltának Facebook-oldala is kapott több száz egycsillagos értékelést. A magyar felhasználók egy része angol nyelvű kommentekben indokolta meg a döntését. Mindannyian jelezték, hogy csapnivaló minőségű jegyrendszert fejlesztett ki a cég magyarországi leányvállalata, mégis a rendőrségen kötött ki az a 18 éves fiú, aki ráirányította a figyelmet a hiányosságaira.
Péntek délután egyébként valamiért leállt a BKK weboldala, de estig nem derült ki, pontosan miért. 22 óra előtt néhány perccel sem működött még az oldal.