A Teslától mint autógyártótól kifejezetten meglepő a teljesen más iparágakba való belekóstolás, de a vállalatot alapító Elon Musktól nem áll távol a sok lábon állás.
Az Apple Musichoz, a Deezerhez és a Spotifyhoz hasonló, saját zenehallgatós szolgáltatást indíthat a Tesla – jelentette a Recode. Hogy a felkapott autógyártó miért nem az imént felsorolt megoldások üzemeltetőivel partnerkedik, az jó kérdés. A választ talán az alapító-vezérigazgató Elon Musk világlátásában kereshetjük, ő ugyanis kifejezetten szeret sokféle iparágba belekósolni, a technológiai fejlesztésekhez pedig kifejezetten jó érzéke van. Elég csak arra gondolni, hogy a Teslán kívül a PayPal, az űrtechnológiában jeleskedő SpaceX, vagy például az emberi agy és a gépek direkt összekapcsolását tervező Neuralink is az ő nevéhez kötődik.
A Tesla zenei streaming szolgáltatására visszatérve, a Recode zeneiparbéli forrásaitól tudni véli, hogy az autógyártó tárgyalásokat folytat a nagy kiadókkal a hozzájuk tartozó zenék licenszeléséről.
A technológiai szakoldalnak a Tesla szóvivője konkrétan ugyan nem erősítette meg az értesülést, de a válaszából mégis inkább az “igaz” olvasható ki, mintsem a cáfolat. “Hitünk szerint fontos, hogy vásárlóinknak kivételes autós élményben legyen része, és meghallgathassák a zenét, melyet éppen akarnak, bármilyen forrásból” – mondta a sajtós.
Az egyelőre nem tiszta, hogy az értesülésekben említett streaming zeneszolgáltatást kizárólag a Tesla-tulajdonosok élvezhetik-e majd, vagy kinyitják-e mindenki számára. A Tesla stratégiájába talán az előbbi forgatókönyv illik jobban, Elon Musk vállalkozó kedvéhez viszont talán az utóbbi.
Ha tudni szeretne a fejleményekről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.