A mobilszolgáltatók üzleteiben egyre nagyobb a tumultus, és bár online is el lehet végezni a törvény által előírt adategyeztetést, mára egyértelműnek látszik, hogy nem fog mindenkinek sikerülni a következő egy hét alatt. Aki nem egyeztet, annak elvileg örökre megszüntetik a hívószámát. De a Telenor kitalált valamit.
A Telenor szerint biztosan állítható, hogy a fennmaradó idő már nem lesz elég mindenki számára, hogy elvégezze a törvényben előírt adminisztrációt. A Telenor július 1-jén köteles a vonatkozó törvénynek megfelelően lekapcsolni azokat a feltöltő SIM kártyákat, amelyeknél nem történt meg az adategyeztetés. A szolgáltató azonban, mivel nem szeretné elveszíteni az adategyeztetésről lemaradt az ügyfeleket, biztosítani fogja, hogy az érintett ügyfelek a lekapcsolást követően 60 napig visszakaphassák korábbi hívószámukat és egyenlegüket.
A július 1-jén hatályba lépő, mindenkire vonatkozó új szabályozás – melynek minden fontos következményét itt olvashatja el – részeként minden feltöltős SIM-kártya tulajdonosának egyeztetni kell személyes adatait a szolgáltatónál, legkésőbb június 30-áig. Ezt személyesen és telefonon is el lehet intézni, de legegyszerűbb és leggyorsabb a netes adategyeztetés: itt mutatjuk, hogy hogyan végezheti el.
A nem egyeztetett SIM-kártyákat birtokló ügyfeleknek nem lesz lehetősége hívást és sms-t indítani és fogadni, illetve a mobilnet sem működik majd nekik – tehát a 112-es segélyhívószám hívásán kívül tulajdonképpen használhatatlanná válik a kártyájuk. Ha azonban szeptember 1-ig felkeresik bármelyik Telenor üzletet és új szerződést kötnek, a korábbi telefonszámukat és egyenlegüket is visszakapják a szolgáltatótól.
Június 30-ig minden olyan SIM-kártyára, amelynek adategyeztetése nem történt meg, egy egyedi azonosító kódot tartalmazó SMS érkezik. Ezzel a kóddal az ügyfelek a június 30-i határidő után is be tudnak lépni a Telenor oldalán található adategyeztetős felületre, hogy új szerződést kössenek – de a felület csak július 6-tól lesz elérhető.
A cég szerint ez elsősorban azoknak az ügyfeleknek jó lehetőség, akik idősek, betegek, és nem tudták megoldani, hogy a június 30-i határidőig eljussanak egy Telenor-üzletbe, illetve nem használják készségszinten az online felületeket. Időközben a Telekom is lépett az ügyfelek érdekében, ennek részleteiről itt olvashat.
A Telenor közlése szerint az érintett ügyfelek szeptember után is visszakaphatják majd a számukat, egészen 2018. február 28-ig, ekkor azonban a korábbi egyenlegük már nem állítható vissza.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.