A Vodafone által fejlesztett alkalmazásgyűjtemény évfolyam és tantárgy szerint kategorizálja a táblagépen használható, tanulást segítő appokat.
A Vodafone által fejlesztett alkalmazásgyűjtemény évfolyam és tantárgy szerint kategorizálja a táblagépen használható appokat. Az AppTárban közel 200 alkalmazás található, amelyekkel a szokásosnál kicsit könnyedebb, modernebb formában tanulhatnak a gyerekek, és amelyek a szolgáltató kutatása szerint segítik a tanárok felkészülését és azt, hogy új, figyelemfelkeltő ötletekkel bővítsék az óra menetét. A Vodafone Digitális Iskola Program részeként elkészített, ingyenes AppTár csomagot a Google Play áruházból lehet letölteni, használatához jelenleg Android operációs rendszert futtató táblagépre vagy mobiltelefonra van szükség.
Az AppTár és a hasonló kezdeményezések létjogosultságát jól mutatja a Vodafone szerint a dr. Bernschütz Mária által végzett kutatás, amiből többek között kiderül, hogy a megkérdezett pedagógusok kivétel nélkül hasznosnak tartották a tabletek alkalmazását az órákon. A felmérésben részt vevő tanárok közel háromnegyede volt teljes mértékben, vagy nagyon elégedett a táblagépes csoportos tanítással, és több mint kétharmaduk számára örömöt is okozott. A felmérést 2016 májusában és decemberében is elvégezték, és bő fél év alatt is érezhető volt már a tabletek alkalmazásának hatása. A tanárok – akiknek elégedettsége folyamatosan növekszik a táblagépes csoportos tanulásnak köszönhetően – arról számoltak be, hogy az online anyagok jobban felkeltik a gyerekek érdeklődését, valamint a digitális eszközök használata segített nekik abban, hogy még jobban megértsék a tananyagot. Az első és a második kutatás között eltelt időszakban a gyerekek részéről a legnagyobb fejlődés az osztályzatokban történt, a legtöbben ezen a területen számoltak be javulásról, de sokan említették azt is, hogy a csoportos tanulás arra ösztönözte őket, hogy több időt töltsenek az új ismeretek elsajátításával.
“A programban részt vevő iskolák pedagógusai körében végzett kutatás során azt tapasztaltuk, hogy van még fejlesztenivaló az eszközismeret terén. Az ismerethiányból fakad az is, hogy a tanárok tartanak az új technológiától, többek között attól féltik a gyermekeket, hogy ellenőrizetlen tartalmakhoz férnek hozzá” – véli a kutató, aki ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a diákok esetében is nagyon óvatosan kell eljárni a táblagépek bevezetésekor. Akiknek ugyanis otthon nincs ilyen eszközük, és az iskolában hozzáférhetnek, számukra nehéz lehet feldolgozni azt, hogy ezen is dolgozni, tanulni kell. Ezért is fontos a játékosabb forma.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.