A közelmúlt egyik legsúlyosabb informatikai támadása a Microsoft operációs rendszerét/rendszereit érintette. Egy felmérés azt firtatta, milyen hatása volt az esetnek a cég és az oprendszer megítélésére.
A WannaCry nevéről volt hangos a netes sajtó az elmúlt napokban, az utóbbi ével legdurvább informatikai támadásának részleteiről nálunk is olvashattak. Több mint 300 ezer számítógépet támadott meg a zsarolóvírus, és hiába foltozta be példás gyorsasággal a Microsoft a biztonsági rést. Még mindig nem tudni, mikor lesz vége a palackból kiszabadult szellem pusztításának.
A Morning Consult az eset kapcsán arra volt kíváncsi, miképp hatott az eset a Microsoft márkára, hogyan állnak a felhasználók a WannaCry után a cég termékeihez. 2148 felnőttet kérdeztek meg, és az eredmény szerint mindössze 25 százalék vonakodik többé-kevésbé a Microsoft-termékek vásárlásától a jövőben, 39 százalék vásárlási kedvét nem befolyásolja az eset, 19 százaléknál pedig még valószínűbb, hogy Microsoft-terméket fognak vásárolni. A megkérdezettek 83 százalékának kedvező volt a véleménye a Microsoftról egy héttel a támadás után, ami azt mutatja a WannaCry nem tudta megtépázni a Microsoft brandet.
A felhasználók inkább magukat, saját szokásaikat okolták az eset miatt, arra utalva, hogy nem frissítenek rendszeresen, és nem használnak víruskergetőket. És hát valóban, a WannaCry egy dologra nagyon jól rámutatott: lusták vagyunk és felelőtlenek.