Olyan technológiát vetett be anyaországában a Vodafone, melynek köszönhetően jó eséllyel megcsappan azon hívások száma, melyben "kedvező" biztosítást, edénykészletet vagy mindentudó vitaminokat ajánlgatnak. Központilag szűrik a zaklatónak minősített számokat.
Az Egyesült Királyságban az elmúlt években egyre komolyabb módon igyekeznek fellépni a kéretlen telefonálók ellen. A helyi szabályozó hatóság szerepét betöltő Ofcom nemrég egy olyan adatbázist épített, amivel ki lehet szűrni a kéretlen hívókat. A Vodafone azonban még ennél is tovább ment: az egész hálózatról letiltotta a zavaró hívókat.
Az új rendszerben az ügyfeleket megvédik például a visszahívásos trükktől: ez általában egy olyan átverést takar, aminek a jószándékú felhasználó issza meg a levét. A csaló megcsörgeti a mobilt, a fogadó fél viszont csak egy emelt díjas telefonszámot tud visszahívni. Ezen kívül segít más csalóktól, zaklatóktól és az ügynököktől is tehermentesíteni a hálózatot.
Hogy pontosan milyen technológia húzódik meg a háttérben, arról a Vodafone nem beszélt, azt azonban elmondták, hogy a rendszer még közel sem tökéletes. Ennek ellenére volt olyan nap, amikor 425 ezer kéretlen hívást sikerült “megfogni”. Annyit azért lehet már tudni, hogy a szűrés elkészítéséhez személyes tapasztalatra és egy számítógépes elemzésre is szükség van.
Az új szolgáltatást egyelőre csak az Egyesült Királyságban lehet elérni, de ha beválik, könnyen lehet, hogy Európa többi országára, így Magyarországra is elhozzák. Szép, új világ lenne.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.