Bár remek pénzügyi eredményekről számolt be az Apple az elmúlt év utolsó negyedévét tekintve, összességében már nem az övé a világ legértékesebb márkája.
A Brand Finance legújabb jelentése szerint a világ legértékesebb márkája jelenleg a Google (pontosabban az Alphabet, hiszen ezé az ernyővállalaté a Google), mindenesetre most még a régi név szerepel. A Google márkaértéke jelenleg 109 470 millió dollár (24 százalékkal nagyobb, mint az elmúlt évben). Az Apple-é „csak” 107 141 millió dollár, ez viszont 27 százalékos esés 2016-hoz képest, no meg annak kifejezése, hogy immár nem az Apple a legértékesebb márka.
A két óriást az Amazon és az AT&T követi, majd az ötödik helyen a Microsoft található. A redmondiak márkaértéke 76 265 millió dollár, ez 13 százalékos emelkedés tavalyhoz képest.
Érdekes kérdés, hogy mi állhat az Apple-márka visszaesésének hátterében, különösen úgy, hogy azért volt egy jól sikerült iPhone 7. A szakértők szerint azonban a felhasználók egy picit csalódtak az Apple-ben, mégpedig azért, mert az új termékek csak kis javulást hoztak az elődökhöz képest, tehát hiányolták az igazi innovációt. Az sem tett jót az Apple-nek, hogy a cseppet sem elhanyagolható kínai piac immár tömve van a helyi konkurensekkel. A Brand Finance vezérigazgatója egyenesen úgy véli, hogy az Apple valójában a korábban felhalmozott márkaértékből élt évekig, és ez most kezdett erodálódni.
A Microsoft erősödése azt mutatja, hogy jó utat választott az elmúlt években a szoftveróriás, erős lett a jelenléte a mobil- és a felhővilágban. Egyébként ez utóbbi vált a cég legjövedelmezőbb forrásává.