Tech hvg.hu 2016. augusztus. 21. 10:00

Ennyire rossz hírre még a Microsoft sem számított

Nagyon rossz híreket olvashatott a Microsoft a céget érintő mobilpiaci részesedésekről a Gartner legfrissebb jelentésében.

Egyre hátrébb szorulnak a windowsos telefonok a mobilpiacon, nem tudják felvenni a kesztyűt az Androiddal és az iOS-szel szemben. A Lumia-vonal gyenge teljesítménye miatt 2016 második negyedévében mindössze 0,6 százalékos a windowsos telefonok piaci részesedése, ami óriási esés az elmúlt év hasonló időszakához képest (2,5 százalék).

A második negyedévben összesen 344,35 millió készüléket adtak el a világon, ez 4,25 százalékos növekedés az előző év 330,31 milliós eladásához képest. Tavaly a második negyedévben 8,19 millió windowsos telefont adtak el, és mivel a piac egésze növekedést produkált, még rosszabb a platformot szinte egyedül képviselő Microsoft helyzete.

Nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket
Microsoft

Az iPhone-eladásban is némi visszaesés mutatkozott tavalyhoz képest, akkor a második negyedévben 48,08 millió telefont értékesítettek (14,6 százalékos piaci részesedés), míg most „csak” 44,4 milliót (12,9 százalék). Az Android viszont szárnyal, megerősítette a pozícióit, 296,91 millió készülék eladásával most 86,2 százalékos a részesedése (szemben az előző évivel: 271,64 millió készülék, 82,2 százalék).

Ami az egyedi gyártókat illeti: a Samsung áll az élen, míg a tavalyi év második negyedében 72,07 millió telefont adott el, addig most 76,74 milliót, elsősorban a Galaxy A és Galaxy J sorozat kedvező fogadtatásának köszönhetően. A második hely az Apple-é, a harmadikon pedig a Huawei áll, 30,67 millió eladott készüléke 8,9 százalékos piaci részesedést jelent (tavaly ilyenkor 8 százalékon állt, 26,45 millió telefon eladása után). A negyedik helyen az Oppo, míg az ötödiken a Xiaomi áll.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.