Tech hvg.hu 2016. augusztus. 08. 00:08

Egyre több magyar szokik le a tv-ről

A Gemius legfrissebb elemzéséből egyebek mellett az is kiderül, hogy a napi (vagy inkább: szinte folyamatos) online jelenlét mellett már egyre kevesebbeknek van igénye a klasszikus tévézésre.

Magyarországon 5 440 669 fő használja az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében – derül ki a Gemius most kiadott, idei második negyedévre vonatkozó jelentéséből. Ez 64,4 százalékos internetpenetráció, amely megfelel az európai átlagnak, és magasnak mondható a kelet-közép-európai régióban.

A netezők nagy része (76,6%) napi szinten fogyaszt digitális tartalmat. Ez lassan, de biztosan a tévézés rovására megy: a Gemius szerint 1,4 millió internetező már nem néz naponta tévét. Mindemögött az állhat, hogy a napi (vagy azon belül is nagyjából folyamatos) online jelenlét miatt a hírműsorok egyre kevesebb újdonsággal szolgálnak, és a filmet is kényelmesebb a netről kiválasztani.

Gemius

Az internetezők kicsivel több, mint fele (53,6%) él megyeszékhelyen vagy egyéb városban, kistelepülésen pedig 25,8 százalék. A nemek arányát tekintve jelenleg a nők vezetnek, a felhasználók 51,2 százaléka nő, 48,8 százaléka férfi. Érdekesség, hogy az eszközök közül egyedül a tableten internetezőknél vezetnek a férfiak, 50,5 százalékos aránnyal.

Bár még az asztali számítógépről internetezők vannak a legtöbben – 4 932 873 fő szemben a 3 539 355 fő mobilról internetezővel – vélhetően ez az arány hamarosan kiegyenlítődik.