Tech hvg.hu 2016. július. 28. 08:01

Ön is tolja a pénzt a Facebookba, még akkor is, ha nem is veszi észre

A Facebook ugyan ingyenes, de a felhasználók nagyon szépen összekattintgatják a hirdetésekből a dollármilliárdokat. Kijött a legfrissebb pénzügyi jelentés, melyben minden eddiginél nagyobb számok szerepelnek.

Nem kevesebb mint 6,44 milliárd dolláros bevételt könyvelt el a Facebook az idei második negyedévben. A nagy bevételtől persze még mehetne akár rosszul is az üzlet, de nem így van: április elejétől június végéig ugyanis 2,05 milliárd dollár volt a profit – ez 572 milliárd forintot jelent.

A hirdetők nem csak azért fizethetnek, ha valaki rákattint a Facebookra kitett hirdetésekre, hanem már a hirdetés megjelenítéséért is. Így szinte minden kattintásunkkal pénzt hozunk a Facebook konyhájára.

A számok nem csak önmagukban mutatnak jól, hanem a tavalyi év hasonló időszakához képest is: a bevétel 59 százalékkal nőtt, a profit pedig 186 százalékkal.

A frissen közzétett jelentés szerint a közösségi oldalnak 1,71 milliárd aktív felhasználója van (éves szinten +15% a változás), és ebből 1,13 milliárdan (+17%) napi szinten lépnek fel a Facebookra.

Naponta legalább egyszer 1,03 milliárd ember facebookozik mobilról, ami egyáltalán nem mellékes: a Facebook elérte azt, hogy mostanra a hirdetési bevételeinek 84 százaléka a mobil platformról származik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.