Ezúttal a keresés utáni találati listák kinézetén eszközölhetnek egy apró, ám igen jelentős változást. Már többeknél is tesztelik az új felületet.
Valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha azt mondjuk: az internet egyik legtöbbször használt oldala a Google keresések találati listája lehet. Az utóbbi években már megszokhattuk, hogy a találatok színe mindig kék (kivéve, ha már egy látogatott oldalról van szó), az alatta lévő URL pedig zöld. A látvány abszolút felhasználóbarát, éppen ezért lehet furcsa, hogy a Google azon gondolkozik, hogy megváltoztassa a kinézetét: a színek eltűnnek, helyette fekete(-fehér) lesz a lista.
A The Telegraph mellett jó néhány Twitterező is kiszúrta a változást. Ez egyértelműen arra utal, hogy a cég egy A/B tesztet hajt végre éppen – vagyis valakinél bekapcsolja a módosítást, valakinél pedig nem, majd összehasonlítja az így kapott eredményeket. Hogy milyen a fogadtatás, az nagyon nem mindegy: 2009-ben a Google a kék 41(!) árnyalatát próbálta ki, mielőtt rátalált a végső változatra. Azt mondják, a tökéletes szín hatásának köszönhetően a cégnek mintegy 200 millió dollárral nőtt évente a hirdetésekből származó bevétele.
Google saw my blue links and they've painted them all black,
— Mark Summerfield (@patentology) May 9, 2016
No colours any more, they want them to turn black! pic.twitter.com/NItnW8NF05
A The Verge rákérdezett a cégnél a változása, ám a válaszból nem sok minden derült ki. A Google csupán annyit mondott, hogy folyamatosan fejlesztik a találati oldal dizájnját, még nem biztos, hogy a fekete lesz az új kék.
Ha máskor is tudni szeretne a Google változásairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.