Tech hvg.hu 2016. május. 12. 18:01

Senki sem érti: útközben négyszögletűvé vált kerékkel szállt le a British Airways egyik gépe – fotó

Hihetetlennek tűnik a fotó, de az ügy jelenlegi állása szerint valódi az a fotó, amit az Aviation Herald repülésügyi szakoldal közölt le a British Airways egyik járatáról.

Az Airbus 380-800-as gép Hong Kongból tartott Londonba, és már nem sokkal a felszállás után nyomásproblémákat jelzett a futómű. Mivel ez a repülést egyáltalán nem veszélyezteti, ezért a pilóták a továbbhaladás mellett döntöttek, de már jelezték az irányítóknak, hogy egy készenlétben álló repülőgép-vontatót kérnek a londoni reptéren, mert lehet, hogy nem fognak tudni eljutni leszállás után a futópályáról a kapukhoz.

Landolás után azonban minden simán ment, a gép eltaxizott a végső helyére, ahol az utasok leszállása közben megkezdték futómű vizsgálatát. A szakemberek egyelőre nem értik, amit láttak: a sérült abroncs négyzetes alakúra formálódott. Az Aviation Herald kiemeli: a futóműről készült felvétel eredetijén semmi nyomát nem látják az esetleges photoshopolásnak.

Aviation Herald

A Cockpit Confidential című kulisszatitkokat bemutató repülős könyv szerzője, a korábban pilótaként dolgozó Patrick Smith a CNN-nek azt mondta: számára is valódnak tűnik a felvétel, de nem érti, mi történhetett, sosem találkozott még ilyen jelenséggel. Szintén értetlenül áll a dolog előtt a brit légügyi hatóság Daily Mail által megkérdezett szóvivője. A lap által megkérdezett másik repülőszakértő szerint a történést valószínűleg a géptípus súlyeloszlásával van összefüggésben, ezzel együtt szerinte is egy rejtélyes, ami történt.

Az Airbus A380-800 típusú gépen 22 abroncs van, egy sérülése semmilyen veszélyt nem jelent a repülés biztonságára nézve.

Ha kíváncsi a fejleményekre, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.