Egy amerikai kutatás bizonyította, hogy az alvással hozható kapcsolatba a túl sok facebookozás, pontosabban a közösségi média átlagosnál is tovább tartó figyelése. De nem úgy, ahogy a legtöbben gondolnák. Éppen fordítva.
A Kaliforniai Egyetem az intézménybe járó 76 diákot figyelve jutott arra a megállapításra, hogy minél kevesebbet alszunk annál többet használjuk a Facebookot, illetve más közösségi oldalakat.
Az egyetemisták mobiljait és számítógépeit egy nyomkövetővel szerelték fel, amely pontosan mérte, hogy egyes oldalakon vagy alkalmazásokon mennyi időt töltenek el. A kutatás közben minden nap beszámoltak aznapi kedvükről, állapotukról, megelőző éjszakájukról, alvásukról.
Az eredményekből egyértelműen kirajzolódott, hogy a megszokottnál kevesebb alvás másnap a közösségi média aktívabb használatát eredményezi. A kérdőívekre adott válaszok és megbeszélések alapján a pszichológusok arra az ismert tényre utaltak, hogy fáradtan hajlamosak vagyunk olyan kikapcsolódást keresni, ami nem megterhelő az agyunk számára. A fiatalok válaszaiból ítélve pedig egyértelmű, hogy számukra az ilyen tevékenységek közül a facebookozás a kedvenc, így az átlagosnál több időt és nagyobb kedvvel is töltenek el vele, ha keveset és/vagy rosszul aludtak.
A magyar felhasználók átlagban napi 86 percet használják a Facebookot, ezt tehát növelheti egy nem elég pihentető éjszaka. A kialvatlanságnak viszont messze nem ez a legmegdöbbentőbb következménye, korábbi cikkünkben találja az igazán ijesztő hatásokat.
Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.