Ma már ahhoz, hogy egy appra vagy egy platformra azt mondhassuk, igazán népszerű, legalább egymilliárdan kell, hogy használják. és nem egy ilyen van a világon.
Egy termék addig nem válik üzletileg érdekessé számunkra, amíg nem tud legalább egymilliárd felhasználót maga mögött – fogalmazott Mark Zuckerberg még 2014-ben, és bár elsőre túlzásnak tűnhetnek a szavai, egyre több olyan app és platform van ma már, amelyik megugorja ezt a szintet.
A Business Insider az amúgy elképesztő felhasználói szám alapján szedte csokorba a legsikeresebb termékeket.
Itt van mindjárt a 12 évessé vált Facebook, a közösségi hálózatot 1,6 milliárdan használják havonta aktívan, és több mint egymilliárd felhasználó jelentkezik be naponta. A Facebook Groups is elérte az említett mérföldkövet 2016 januárjában, több mint egymilliárd felhasználó gondolja úgy, hogy igénybe veszi önálló appként, de a főoldalról kiindulva is. Nem kevésbé sikeres a Facebook-tulajdonú üzenetküldő alkalmazás, a januárban ingyenessé vált WhatsApp sem: a múlt hét elején jelentették be, hogy egymilliárdan használják már a szolgáltatást.
Az adatok közlése éppen arra a napra esett, amikor a Google is tett egy hasonló horderejű bejelentést: levelezőrendszerét, a Gmailt is legalább egymilliárdan használják. S ha már Google, van egy másik (sőt mint látni fogjuk, többedik) sikeres termékük is: a Chrome böngésző tavaly májusban csatlakozott a milliárdosok klubjához, s vált egyértelműen a világ legnépszerűbb böngészőjévé.
A Google Play, az androidos alkalmazások piactere ugyancsak elképesztően népszerű, több mint egymilliárdan térnek be ide nézelődni, vásárolni. Ennél amúgy nagyobb számban vannak az androidos készülékek tulajdonosai, már tavaly szeptemberben 1,4 milliárdan voltak. A Google videomegosztó szolgáltatását, a YouTube-ot is egymilliárdnál többen használják, sok milliárdnyi megnézést generálva.
Itt van még az „igazi” Google, azaz a Google kereső. Nehéz megmondani aktív felhasználóinak számát, de az azért sejtet valamit, hogy hárommilliárdszor használják naponta. Azután itt a jó öreg, de egyre fiatalosabb formában megjelenő Windows: különböző változatait legalább másfél milliárdan használják, és az Office-csomag is 1,2 milliárd felhasználót tudhat maga mögött.
A Business Insider cikke végül a televíziót is megemlíti. 1,4 milliárd háztartásban van ilyen készülék, ami azt jelenti, hogy ennek sokszorosa a nézőszám. Tavaly júniusban már egymilliárd háztartásban volt digitális televízió.
És hol marad a felsorolásból az Apple? – kérdezhetnénk. Legutóbbi pénzügyi beszámolójukban Tim Cook megemlítette, hogy installált eszközeik elérték az egymilliárdos számot, azonban ebben nagyon sokféle eszköz van benne, ráadásul egy felhasználónak gyakran több iOS-es eszköze is van, a Business Insider szerint ezért nincs helye a listában.