A Samsung olyan frissítést bocsátott ki böngészőjéhez, amely a későbbiekben lehetővé teszi, hogy az androidos mobileszközök tulajdonosai kedvükre tiltsák le a reklámokat.
A cégek milliókat költenek termékeik reklámozására a mobileszközökön is, a felhasználók pedig gyakran a pokolba kívánják a hirdetéseket.
Nem véletlen, hogy szép számmal vannak már külső reklámblokkoló appok (ezeket bevetve a felhasználó eldöntheti, mely oldalak reklámjai maradjanak, melyeké tűnjenek el), és az Apple is beépített egy reklámblokkoló API-t az iOS 9-be, jól meg is ijesztve vele a kiadókat.
Most a Samsung lépett valami hasonlót, webböngészőjéhez kiadott egy ugyanilyen célú „over the air” frissítést (azaz a felhasználónak nincs vele dolga). Itt is egy API-ról van szó, azaz nem maga a böngésző szűri majd a reklámokat, hanem a fejlesztők készíthetnek reklámblokkoló kiegészítéseket a böngészőhöz.
A frissítés egyébként kizárólag a Samsung Internet névre hallgató böngészőt érinti, de az nem olyan nagy probléma, lévén jó pár androidos telefonnak ez az alapértelmezett böngészője, ráadásul már mintegy 50 milliószor le is töltötték a Google Playből.
A fejlesztők azonnal léptek is, egyből megjelent az Adblock Fast androidos változata is (a githubon a forráskód is fellelhető), de valamiért eltűnt a Google Playből. Úgy találták, hogy az oldalbetöltések nyolcszor lettek gyorsabbak a hirdetésblokkolónak köszönhetően, miközben hatodára csökkent a CPU- és a memóriahasználat is.
Hasonló (és a Google Playben megtalálható) app a Crystal for Samsung Internet, ennek a használatakor (a reklámok letiltásakor) négyszer gyorsabban töltődnek be az oldalak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.