Pár éve még megingathatatlannak tűnt a mobilpiacon az Android dominanciája, de ez mára megváltozni látszik. Baj persze csak akkor lesz, ha a következő években nem figyelnek eléggé az androidos gyártók és a Google.
A Business Insider egy érdekes trendre hívta fel a figyelmet, miszerint az elmúlt években egyre kevésbé nő az androidos mobilvásárlások aránya. Mármint a többiekéhez képest, idén ugyanis csak ugyanolyan növekedést mutatott, mint az összes mobil platform, ide értve például az iOS-t. (Ehhez kapcsolódik Tim Cook bejelentése is, amely szerint az iPhone-vásárlók 30 százaléka androidos készülékét cserélte le az iOS-es modellre.)
Az elemzés egyrészt megemlíti, hogy az Android nagyfokú töredezettsége és az ebből (is) adódó komoly biztonsági rések állnak a jelenség hátterében. Másrészt pedig megjegyzi: ha az Android mögött álló Google és a készülékgyártók nem figyelnek, ez a folyamat nem csak stagnálhat, ahogy az elmúlt egy-két évben, hanem meg is fordulhat.
Mire kell figyelni, hogy ez ne történjen meg? Az új piacokra. Az elemzés az újabb egymilliárd mobilos jelenségeként emlegeti, hogy az Egyesült Államok, Európa és Kína után most az olyan fejlődő országokra terelődik a figyelem, mint India és Brazília.
Ezeken a piacokon fellendülhet az Android, de ennek néhány kevésbé érdekes mellett egy nagyon fontos kitétele lehet: változtatni kell az operációs rendszerek frissítési lehetőségén. A legújabb változattal ugyanis csak az androidosok 20 százaléka rendelkezik, harmaduk viszont 2012-ben vagy még korábban megjelent operációs rendszereket használ.
Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.