Tech hvg.hu 2015. július. 28. 09:01

Úgy is feltörhetik autóját, ahogy egész biztosan nem gondolná

Talán már rádiót hallgatni sem biztonságos egy autóban, legalább is ezt állítja a világ egyik vezető biztonságtechnikai cége. A szakértőknek a digitális rádióadáson keresztül sikerült belenyúlniuk az autó fékrendszerébe.

A közelmúltban számos, az autókban megtalálható infotainment rendszert tesztelt végig a manchesteri NCC Group, hogy felmérje, a felokosított járművek milyen mértékben vannak kitéve a hackerek támadásainak. Az eredmény ijesztő: a szakértőknek sikerült a Digital Audio Broadcasting (digitális hang műsorszórás, DAB) segítségével adatokat küldeni a gépjárműveknek – számolt be róla a BBC.

NCC

A napokban hasonló történésekről számolt be a két amerikai kutató, Chris Valasek és Charlie Miller, akiknek sikerült teljes mértékben átvenniük az irányítást egy Jeep Cherokee fölött. Igaz, ők a mobilhálózat segítéségével küldtek adatot az autó navigációs rendszerére. Az NCC munkája viszont ennél jóval összetettebb.

A biztonságtechnikai cég viszonylag olcsón beszerezhető eszközökkel, valamint egy laptop segítségével hajtotta végre a támadást. Az autó infotainment rendszerén keresztül sikerült elérniük, hogy átvegyék az irányítást a fékek fölött, ami első hallásra is elég ijesztő, ezek szerint ugyanis bárhol, akár az autópályán, 130-as tempónál is belenyúlhatnak az autó vezérlőrendszerébe, például kikapcsolhatják az automatikus fékezési funkciót. Az NCC szerint a hackerek egy sokak által hallgatott rádióállomással akár az egész közlekedést megbéníthatják.

Mashable

Egy másik biztonságpolitikai szakértő, Mike Parris szerint azonban az, hogy az NCC-nek sikerült belepiszkálnia egy autó rendszerébe, nem azt jelenti, hogy minden kocsi veszélyben van. Parris úgy látja, míg egy normál utasszállító repülőgép vezérlőrendszere 14 millió sornyi forráskódból áll, addig az autóé 50 millióból, ami jóval nagyobb biztonságot is jelent.

Bár a teszteket eddig biztonsági okokból csupán laboratóriumban végezték el, Andy Davis, a cég munkatársa saját állítása szerint már tört fel valódi autós rendszert, hogy kikapcsolja az automatikus fékezési funkciót.