Ebből a szögletes lámpás különleges kettes Golfból alig pár ezer darab készült, és ennek a remek példánynak az árából majdnem kijön egy vadonatúj Golf R.
A Volkswagen 1983 és 1992 között nem kevesebb, mint 6,3 millió kettes Golfot készített, melyek közül az egyik legritkább kivitel a rali homologizációs célokból a 80-as évek végén kifejlesztett Rallye Golf.
A mindössze 5 ezer példányban készült szupersportos Golfból ma már egyre nehezebb keveset futott megkímélt példányt találni, most azonban feltűnt a színen egy ilyen, épp új gazdára váró darab:
Az elsőként 1990 novemberében forgalomba helyezett szürke fényezésű, fekete bőrbelsős Rallye Golf eddig kevesebb, mint 36 ezer kilométert hagyott maga mögött.
A Münchenben állomásozó időgép árcéduláján nem kevesebb, mint 52 900 eurós (21,6 millió forint) összeg szerepel. Viszonyításképp, 54 945 euróból (22,5 millió forint) akár már egy vadonatúj 333 lóerős Golf R is kijön.
A szögletes fényszórójú, kiszélesített karosszériájú és Syncro összkerék-hajtású háromajtós Rallye Golf 1,8 literes 4 hengeres G-feltöltős 8 szelepes benzinmotorja 160 lóerős teljesítményű, illetve 225 Nm nyomatékú.
Az 1,2 tonnás hot hatch 9,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra és 210 km/h a végsebessége. A limitált szériás Golf egykoron kétszer annyiba került, mint a maximum 139 lóerővel szolgálni képes legerősebb Golf GTI.
Aki ennél is ritkább és erősebb kettes Golfra vágyik, annak érdemes az ötajtós G60 Limited felé kacsintgatnia, melyből egy a szomszédos Ausztriában állomásozik.
A mindössze 71 példányban készült “Szent Grál” 16 szelepes G60-as motorja 210 lóerős, illetve 252 Nm-es produkciót ad elő, ami 7,2 másodperces 0-100-as szintidőt, illetve 230 km/h-s legnagyobb tempót tesz lehetővé.
A 3,2 literes motorral szerelt R32 2004-es érkezéséig ez volt a legerősebb sorozatgyártású Golf.