Mióta bizonyították, hogy a bölcsészettudománnyal összefüggő szektor az EU húzóágazatának számít, már nincs létjogosultsága annak a tervnek, amely szerint megszüntetnék a kommunikáció alapszakokat. Ezt erősítette meg az SM 2015 konferencián a Szegedi Tudományegyetemen oktató Dragon Zoltán, aki szerint a korszerű ismeretekkel felfrissített képzés hallgatói igenis kapnak állást, időnként már a tanulmányaik ideje alatt.
Amikor megjelent az Eduline híre, miszerint Magyarországon megszűnhet az egyetemi kommunikációs képzés, a szakmabeliek csak kapkodták a fejüket, hiszen tudták: erre a szakra nem csak a fiatalok, de a munkáltatók részéről is igény van. Ennek tökéletes bizonyítékát szolgáltatta az az Európai Bizottság által is elismert és fontosnak tartott tanulmány, amely szerint a bölcsészettudománnyal rokon kreatív-kulturális szektor az EU húzóágazata. Az pedig árulkodó, hogy az EB oktatási biztosa, Navracsics Tibor erre azóta sem reagált.
Természetesen ahhoz, hogy egy kommunikáció szak 2015-ben versenyképes legyen, a jelen és a jövő kihívásaihoz is igazodó tanterv szükséges – az SM 2015 konferencián előadást tartó Dragon Zoltán szerint ilyen lehet a Szegedi Tudományegyetem bölcsészkarának mobilkommunikációs képzése. Bár a szakember szerint a közhiedelemben a bölcsészek igen messze állnak az információtechnológiától, a valóságban ez már nagyon régen nem így van. "A kultúra és a számítástechnika nem különül el, sőt összefügg" – hangzott a tételmondat, majd több példa is, még a 20. századból, amikor például egy jezsuita szerzetes szerette volna feldolgozni Aquinói Szent Tamás másfélmillió sornyi szövegét. Elképzelésével egy 1946-ban lehetetlennek tűnő feladat elé állította az IBM-et, melyet a vállalat később mégis át tudott ültetni a valóságba.
A hasonló, humán területről érkező szakemberek ma is gyakran alakítják IT vállalatok döntéseit, erre pedig nem csak nemzetközi színtéren van példa, hanem itthon is. A vállalatoknak ugyanis nem csak fejlesztőkre van szükségük, hanem olyan szakemberekre is, akik átlátják a technológiai fejlődés lehetőségeit, problémákat tudnak elemezni és megoldani, trendeket alakítani, irányokat meghatározni. Ehhez próbál segítséget nyújtani a 4 féléves szegedi mobilkommunikációs képzés, amit a kommunikáció szak hallgatói térítés nélkül végezhetnek el, míg a diplomával rendelkezők két félév alatt, térítés ellenében. "Mindegy, hogy éppen orvos, jogász vagy mondjuk zenész csatlakozik hozzánk, hiszen minden fiatal érdeklődik a mobil technológiák lehetőségei iránt, ha pedig ebben a környezetben mindenki hozzáteszi a saját szakterületén szerzett tudását és abból táplálkozó ötleteit, akkor egy startupokat támogató közösség is létrejöhet az SZTE-n" – mondta el a szegedi képzésről Dragon Zoltán.
Az egyetemi tanár előadása szerint a képzés létjogosultságát bizonyítja, hogy sokan már tanulmányaik alatt el tudtak helyezkedni. A lehetséges startupos közösség alappillére, a világhódító útjára éppen Szegedről induló Tep is felvett mobilkommunikációs hallgatót csapatához, dolgozik a képzésben részt vevő diák az Isobar digitális marketingügynökségnél is, illetve Szeged turizmusának közösségi webes megjelenéséért is ilyen hallgató felel. A legérdekesebb példa pedig egy olyan hallgató, aki a képzés hatására fordult a mobilkommunikáció felé, most pedig huszonévesként már egy multinacionális szoftverfejlesztő cég, az Accedo Hongkongban lévő irodájában tölt be középvezetői pozíciót. (És hogy mit kér a McDonald'sban? Valószínűleg azt, amihez csak kedve van.)