A Facebook önálló platformmá alakította Messenger üzenetküldő alkalmazását, és ez nem csak a felhasználóknak jó, a vállalkozásoknak is komoly lehetőséget jelent.
Több újítást is bejelentett a Facebook az idei F8 fejlesztői konferencia első estéjén. A 600 millió ember által aktívan használt Messenger egyszerű üzenetküldőből platformmá alakul, a felhasználók – a böngészőknél már ismert módon – bővítményeket telepíthetnek majd hozzá, így új funkciókat használhatnak.
A bejelentett újítások között találunk egy üzleti szempontból kifejezetten érdekeset is, ez pedig a Businesses on Messenger program, ami a felhasználók és a cégek facebookos kommunikációját kívánja sokrétűbbé tenni.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy miután egy vásárló megvesz valamit például egy webshopban, a rendelés állapotáról és a leszállításról kérhet Messengeren belüli értesítéseket. Sőt, az ügyfelek nem csak a követhetik a dolgokat, hanem alakíthatják is: a Messengerből módosíthatják majd a rendelést, kapcsolatba léphetnek a(z erre felkészült) cégek ügyfélszolgálatával. A cégek pedig így gyors, a reményeik szerint hatékonyabb kommunikációt folytathatnak majd az ügyfelükkel – mégpedig ott, ahol az emberek többsége úgyis rendszerint elérhető, a Facebookon.