A Disney Research projektje a korábbiaknál jóval valósághűbben modellezi az emberi szemet.
Ha olykor elképedünk azon, mennyire emberiek az animációs filmek szereplői, akkor készüljünk fel, hogy még valósághűbbekké válnak: a Disney Research műhelyében ugyanis minden eddiginél pontosabban modellezték az emberi szemet. A SIGGRAPH Asia 2014-es seregszemlén bemutatott projektben nemcsak a szem felépítését vették figyelembe, hanem azt is, hogy miként reagál a látószerv a fényre.
A korábbi, kevésbé jó szem modelleket, csak a háttérkaraktereknél használták, a főszereplők szemét fáradságos kézi munkával alakították ki, kockáról kockára. Most viszont lehetővé válik az automatizálás a legfontosabb karaktereknél is.
Az újdonságot, a szem részletes, 3D-s renderelését nem csupán az animációs filmek készítésénél, hanem a szemészetben is használhatják majd.