A Skoda hivatalosan is leleplezte az új dizájnnal és modernizált technikával támadó Enyaq villanyautó testvérpárt, melynek kupé kivitele rekordalacsony légellenállású.
A Skoda 2020-ban mutatta be első igazi elektromos modelljét, az elmúlt években több, mint 250 ezres mennyiségben értékesített Enyaqot, mely normál és kupé változatban készülő típusnak most megérkezett a felfrissített változata.
A ráncfelvarrás során néhány milliméterrel megnőtt Enyaq elölről teljesen más benyomást kelt, mint eddig, köszönhetően annak az új dizájniskolának, mellyel elsőként a néhány hónapja debütált kistestvér, a vadonatúj Elroq esetében találkozhattunk.
A motorháztetőn lévő logót Skoda felirat váltotta fel, a teljesen új fényszórók alapáron LED-esek, felár ellenében pedig adaptív mátrix LED technológiájúak.
A 19-21 colos kerekekkel szerelt és exkluzív új Olibo Green színben is rendelhető újdonság alapmodelljének légellenállási együtthatója 0,264-ről 0,245-re javult, a Coupé esetében pedig 0,234-ről 0,225-re javult az aerodinamikai mutató.
A megújult Enyaq Coupé jelenleg a legáramvonalasabb Skoda, de persze megjegyzendő, hogy a légellenállást nemcsak az említett együttható, hanem a frontfelület nagysága is jelentősen befolyásolja.
A kormány mögött egy 5,3 colos mini digitális műszeregység található, ami fölé opcionálisan HUD is kérhető, a középső érintőkijelző 13 colos képátlójú, ezenkívül pedig a háromzónás klíma, a hatféle utastér szín és a korábbinál magasabb alapfelszereltség mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az Enyaq csomagtartója 585-1710 literes, az Enyaq Coupéba pedig 570-1610 liternyi cókmók pakolható be.
A hátsókerék-hajtású 60-as alapmodell 204 lóerős teljesítményű, 8,1 másodperces 0–100-as gyorsulású és 160 km/h-ra korlátozott végsebességű. A maximum 165 kW-tal tölthető nettó 59 kWh-s akkumulátor 437-446 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.
A szintén hátsókerék-hajtású, de már 286 lovas 85-ös verzió 6,7 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet és maximum 180 km/h-ra képes. A legfeljebb 135 kW-tal tölthető nettó 77 kWh-s telep által biztosított hatótáv 586-596 kilométer körül alakul.
A csúcsot a szintén 286 lóerős, de már összkerekes és duplamotoros 85x jelenti, mely a sima 85-öséhez hasonló menetteljesítmények mellett 175 kW-os töltési teljesítményt, illetve 559-567 kilométeres hatótávot vonultat fel.
Egy 10-80 százalékos töltés kiviteltől függően 24-28 perc alatt tudható le. A 340 lóerős RS csúcsmodellből egyelőre még nem mutatkozott be a megújult változat.
A továbbfejlesztett MySkoda alkalmazással debütált felfrissített Skoda Enyaq árait egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
Az általunk is alaposan letesztelt kifutó modell legolcsóbb 286 lóerős verziója minimum 24,6 millió forint ellenében vezethető haza.