Miközben a hírek középpontjában az ingyenes streaming szolgáltatások állnak, addig az a zenehallgatási forma kezdett el fellendülni, amelyre talán utoljára (sem) gondolnánk.
A zenepiacot lassan felborítják az ingyenes és fizetős zeneszolgáltatások, mint például a hazánkban lassan egy éve elérhető Spotify, az Apple által 3 milliárd dollárért felvásárolt Beats, vagy a legújabb versenyző, a TIDAL. Ilyen hírek közepette nehéz elképzelni, hogy bámilyen más zenehallgatási forma növekedésnek induljon a zenepiacon. Pedig van egy ilyen példa, amely ráadásul szinte a sírból jött vissza: feltámadt a bakelit lemez.
Igen, jól látja, a nagyszülők ifjúságából ismert bakelit lemezek 2006-ban történelmi mélyponton voltak, de ahogy a Statista grafikonjából kiderül, azóta szárnyra kaptak az eladási mutatójuk, minden évben jobban teljesítenek, tavaly pedig már 218 millió dollárt bevételt termeltek. A szakértők szerint az a fellendülés oka, hogy a neten már bárki bármilyen zenét elérhet pár kattintással, ez pedig elvette tőlünk azt az érzést, hogy fizikailag birtokoljunk egy albumot. Ezt a hiányérzetet szünteti meg a bakelit lemez, méghozzá sokkal különlegesebb módon, mint a CD. Kíváncsian várjuk majd a 2014-es adatokat is.
Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.