Az eddigi visszajelzések szerint a tartalmat szolgáltató honlapok és webáruházak számára is világszínvonalú segítséget nyújthat a szegedi Rackhost új szolgáltatása. A Capturly az egérmozgás és a látogatók viselkedésének követése mellett például hőtérképekkel is segít a weboldalak optimalizálásában.
Ha valaki honlapot vagy webshopot üzemeltet, nyilvánvalóan szüksége van egy olyan szolgáltatásra, amellyel pontos képet kap a felhasználók viselkedéséről, így a hibákat ki tudja javítani, az erősségeket pedig kihasználni. Ebben segít a szegedi Rackhost fejlesztése, a Capturly.
A cég közleménye szerint ahhoz, hogy a gondosan megírt tartalmak és a szépen szerkesztett oldalelemek eredményre is vezessenek, tudni kell, hogy mikor, mire és miért kattint vagy épp nem kattint egy látogató. Ezt a lehetőséget nyújta ez a szolgáltatás, amely még béta állapotban van, viszont ennek ellenére már most remek kritikákat kap - szakmai fórumokon világszínvonalúnak nevezték -, illetve így 14 napra ingyenesen ki lehet próbálni.
Ehhez elég a kapott javascript kódot az oldalba másolni és a látogatók követése, feltérképezése máris elindul. Végignézhetjük, hogy a látogató mikor merre viszi a kurzort, hol jár az oldalon belül és minél mennyit időzik, mi az, ami valóban érdekli és mi az, ami felett elsiklik. A természetesen élő látogatói statisztikákat is nyújtó szolgáltatás hőtérképekkel is segít az oldalt úgy kialakítani, hogy a legfontosabb dolgok a legnézettebb helyeken legyenek, de választ kaphatunk arra is, mit csinálnak egy űrlap, megrendelőlap kitöltése során, vagy miért nem fejezik be azt. Hasznos funkció, hogy ha egy olvasó hibaüzenetet kap, akkor láthatjuk, hogy mit csinált és mire kattintott, amíg a probléma felmerült, így azt könnyedén lehet javítani.
Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.