A MIT egyik PhD-hallgatója olyan algoritmust fejlesztett, amelyik előre megjósolja egy kép várható népszerűségét a közösségi oldalakon.
Ha már feltöltünk egy fotót a közösségi oldalak valamelyikére, mondjuk a Facebookra, szeretnénk, ha minél többek tetszését elnyerné. Mi persze elégedettek vagyunk vele, de vajon mit szól majd hozzá a netes közösség? Ezt nem lehet előre megjósolni, vagy mégis?
A MIT (Massachusetts Institute of Technology) egyik PhD-hallgatója egy olyan algoritmust fejlesztett, amelyik még a feltöltés előtt megjósolja egy képről annak várható népszerűségét. Ehhez 2,3 millió Flickr-képet vett alapul, s kétféle tényezőt vizsgált, a képtartalmat (színek, háttér, objektumok száma, textúra stb.) és a közösségi vonatkozásokat (ismerősök/követők, fotó címének hossza, hashtagek száma stb.)
Mindebből egy pontszámot hozott ki, amely alapján megjósolható a napi megtekintések száma, méghozzá úgy, hogy a szóban forgó pontot kell kettő hatványának megtenni. Ha tehát ez a pontszám mondjuk 5, akkor napi 32 megtekintésre számíthatunk, ha 6, akkor már 64-re.
Az algoritmus egy leegyszerűsített, csupán a képtartalomra koncentráló változatát ki lehet próbálni ezen a weboldalon, azonban elég nagy türelem kell hozzá, nálunk is csak egy félórás próbálkozás után hozott eredményt a „népszerűségi demó”. Igaz, arra felhívják a figyelmet, hogy rengetegen lépnek fel az oldalra, így ez is lehet a háttérben.
A fejlesztő egyébként tovább szeretné finomítani algoritmusát egy olyan eszközzel, amely automatikusan szerkesztené a fotót a nagyobb népszerűség érdekében.