Tech MTI 2014. április. 15. 07:37

Dróngyárat vett a Google

A Google megvette a napelemes drónokat gyártó Titan Aerospace-t. Ezzel a céggel korábban a Facebook is tárgyalt, de az végül egy másik dróngyárat vett meg magának.

A Google bejelentette hétfőn a napelemes drónokat gyártó amerikai Titan Aerospace cég megvételét, kiemelve, hogy bevásárlása hozzájárulhat az internetnek a világ távoli sarkaiba való eljuttatásához és más problémák megoldásához is. Az üzlet pénzügyi feltételeit nem árulták el.

Arra is kitértek a közleményben, hogy a Titan Aerospace által fejlesztett légköri (atmoszféra-)műholdak a katasztrófák utáni segélynyújtásban és a környezeti károk felmérésében is hasznot hajthatnak.

A Google által "lenyelt" mindössze húszfős új-mexikói cég légköri műholdjai egyelőre még nincsenek kereskedelmi forgalomban, de egyes beszámolók szerint akár öt éven át is képesek a levegőben maradni.

titanaerospace.com

A cég honlapja – még mielőtt frissítették volna a hétfőn kötött üzlet bejelentésével – a napelemes drónok felhasználásának számos lehetőségét sorolta fel, köztük a légköri és időjárási jelenségek megfigyelésével, katasztrófa-elhárítási feladatokkal, valamint hang- és adatforgalmazással.

A Vern Raburn vezérigazgató által irányított Titan Aerospace megvételéről az év elején a Facebook is tárgyalásokat folytatott, később azonban inkább a szintén napelemes drónokat gyártó nagy-britanniai Ascenta társaságot szerezte meg magának.

A Google és a Facebook egyaránt nagyratörő terveken dolgozik annak érdekében, hogy a Föld minden lakóját rákapcsolhassa a világhálóra. Erre irányuló programja (Project Loon) keretében a Google hatalmas léggömbökkel internetes jeladó antennákat juttatna a sztratoszférába, vagyis a légkör földfelszíntől 10-50 kilométerre lévő rétegébe, ahová általában a meteorológiai léggömböket is felbocsátják

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.