A konferenciák szervezőinek és látogatóinak életét könnyítheti meg egy izraeli startup, a Bizzabo fejlesztése. A szervezők akár ingyen is profi statisztikát kapnak, a látogatók pedig elfelejthetik a névjegykártyákat.
Aki gyakran jár szakmai konferenciákra, tudja, hogy az előadások meghallgatása mellett legalább ilyen fontos – bizonyos eseményeken még fontosabb – az, ami a szünetekben történik. A kapcsolatépítés egyik eszköze még ma is a hagyományos, papír névjegykártyák cseréje. Ezen kíván változtatni a Bizzabo névre hallgató szolgáltatás.
Az 1,8 millió dolláros befektetést kapott izraeli startupot hárman alapították. Alon Alroy, Eran Ben-Shushan és Boaz Katz alapvetése az, hogy nem csak a névjegykártyák lapulnak ott a konferencián részt vevők zsebeiben, hanem mobiljuk is: ezek segítségével pedig hatékonyabb lehet az információcsere.
A megoldás használatára először a konferenciát szervezőknek kell felkészülniük: a hazai események többségére jellemző 350 látogató alatt ingyen, fölötte (a saját alkalmazásoknál jellemző több ezer dollár helyett) pár száz dollárért regisztrálhatják eseményüket a Bizzabo rendszerébe: feltehetik és valós időben frissíthetik a konferencia programját, az előadók életrajzait, a kiállítók listáját vagy például a termek elrendezéséről szóló információkat.
Ezután a látogatók az iPhone-ra és Androidra is ingyenesen letölthető Bizzabo alkalmazásban jelentkezhetnek be az eseményre – sőt egyes előadásokat is megjelölhetnek, erről pedig a szervezők statisztikát kapnak.
A látogatók hozzáadhatják adatlapjukhoz saját LinkedIn-profiljukat is. Ezután – már a konferencia előtt – láthatják az esemény és az előadók adatai mellett a többi résztvevő profilját is, sőt üzeneteket is küldhetnek nekik. Így már a konferencia előtt beindul a networking, miközben a LinkedIn-es összekapcsolásnak köszönhetően egyúttal a digitális névjegycsere is megtörténik.
A tavaly júliusban indul Bizzabo a legfrissebb nyilvánosságra hozott, novemberi adatok szerint 100 ezer felhasználói interakción van túl, legtöbbjük európai rendezvényről való. A vállalat adatai szerint minden 1000 felhasználóra/konferencialátogatóra 700 új, az alkalmazásnak köszönhetően megkötött LinkedIn-kapcsolat jut.