Azt hihetnénk, nyáron mindenki el van foglalva a nyaralással, a meleggel és a fürdéssel, azonban a spammerek minden eddiginél aktívabbak.
A Kaspersky Lab felmérése szerint a nyári hónapokban átlagosan 1,4 százalékponttal emelkedett a levélszemét forgalom, amelynek értéke így elérte a 71,1 százalékot. Az elmúlt hónapban a spammerek főleg Steve Jobs nevét használták fel, ahol is azzal csábították a gyanútlan felhasználókat, hogy megtudhatják a híres üzletember sikerének titkát, amelyet egy ingyenes tréning segítségével sajátíthatnak el. Talán annak kellett volna kicsit gyanúsnak lennie, hogy a „szervezők” a levélben megígérték, hogy mindössze másfél óra alatt átadják azt a tudást, amelynek segítségével egy nagyon nyereséges üzletet lehet létrehozni. „Tanfolyamuk” népszerűsítéséhez az Apple volt vezetőjének a nevét használták fel.
A felajánlott ígéretes képzés és Steve Jobs üzleti sikereinek titka mellett, a spammerek hatalmas „kedvezményeket” kínáltak az Apple termékeiből. A „szemetelők” minden esetben a limitált férőhelyet és a korlátozott mennyiségű áruk számát hangsúlyozták, így az átvert és türelmetlen áldozatok figyelmetlenül siklottak át a fontos részletek felett, ami súlyos anyagi károkhoz vezetett.
A spam levelek fele Kínából (24%), az Amerikai Egyesült Államokból (17%) valamint Dél-Koreából (14%) származott. Dél-Korea a maga 53,3 százalékos részesedésével továbbra is vezető szerepet tölt be, ami az Európába küldött levélszemét e-mailek számát illeti – az 9,6 százalékos növekedést jelent az előző időszakhoz képest. A negyedik és az ötödik helyet Olaszország (6,7%) és Tajvan (4,6%) szerezte meg.