Itt egy remek magyar ötlet
A szlovák Excalibur csapat négy kontinens 45 országából benyújtott 444 pályázat közül lett az első, a termékfejlesztést a Deutsche Telekom 500 ezer euróval támogatja. A második helyen a magyar Cubilog ötlete végzett, a Magyar Telekom vállalta az ötlet tesztelését és továbbfejlesztését a T- City program keretében.
Berlinben nemzetközi szakértőkből álló zsűri választotta ki a Telekom Nemzetközi Innovációs Verseny győzteseit. Összesen négy kontinens 45 országából 444 ötletet nyújtottak be. A döntőben a szlovák Excalibur csapat győzedelmeskedett, a második helyezett a Cubilog Magyarországról.
Az Excalibur segítségével a felhasználók mobiltelefonja biztonságos és kényelmes autentikációs eszközzé alakítható. A mobileszköz lehetőséget ad a többszintű jogosultság kezeléséhez, ezáltal biztonságosabbá teszi a kapcsolatot, mindezt a felhasználók számára láthatatlan és kényelmes módon. Egyedülálló titkosítási eljárással védik a bizalmas adatokat az adatlopás és hackerek támadása ellen.
A másodikként végzett magyar Cubilog, egy felhőalapú adatgyűjtő és ellenőrző rendszer ötletében a Magyar Telekom és a Telekom Innovation Laboratories is lát fantáziát, így felkarolták és továbbgondolásra érdemesnek találták.
A harmadik helyezett a német startup Codeatelier Homee termékötlete lett, akik a Telekom Innovation Laboratories-zal terveznek további együttműködést. A T-Venture további három döntős ötlettel is felveszi a kapcsolatot.
700 induló, 500 ezer eurós nyeremény
A nemzetközi verseny a lengyel T-Mobile, a Magyar Telekom és a németországi Telekom Innovation Laboratories közös kezdeményezése, de támogatta a szervezést és részt vett a kiválasztás folyamatában a DT inkubációs laborja, a hub:raum Németország és Lengyelország, UQBate és a Kitchen Budapest is. A következő hónapokban a Telekom Csoport szakértői a nyertes koncepciót termékké vagy prototípussá fejlesztik, amihez 500 000 euró értékben biztosítanak erőforrást. Közel 700 startup és magánszemély, köztük a vállalatcsoport dolgozói nyújtottak be pályázatot a Telekom első innovációs versenyére. A versenyzők öt kategóriában indulhattak a megmérettetésen, ahol több szűrő és előzsűrizés után a 444 ötletből tizenkét döntős próbálta meggyőzni a hatfős nemzetközi zsűrit terméke vagy szolgáltatása életképességéről.
A következő hónapokban a győztes csapat a Deutsche Telekom szakértőivel részletes fejlesztési és üzleti tervet dolgoz ki. 2013 decemberében a lengyelországi Innovációs Napon mutatják be a terméket vagy annak prototípusát.