Új bevételi forrás elé néz a Google és a cégtől megszokott módon a tartalom-előállító partnerek is. Az előzetesen kiszivárgott információknak megfelelően valóban elindította prémium szolgáltatását a YouTube. A fizetős csatornák árazása, akárcsak az alkalmazásboltokban, 0,99 dollárról indul. Itthon egyelőre egyik sem elérhető.
A hivatalos adatok szerint ma 1 milliónál is több olyan csatorna van a videómegosztón, melyek üzemeltetői pénzt termelnek ki. A pénzt azonban nem közvetlenül a tartalom, hanem a mellette (rajta) megjelenített hirdetés hozza. A Google a kiemelt partnerei, azaz a legnépszerűbb csatornákat üzemeltetők, számára mostantól új lehetőséget kínál, a csatornák ugyanis előfizetéses rendszerűvé tehetők.
A fizetős csatornák árazása havi 0,99 dollárról indul. Mindegyik csatornánál van egy kéthetes ingyenes próbaidőszak, ami alatt vissza lehet vonni az előfizetési szándékot, ha mégsem olyan (jó) a tartalom, mint amire számított a felhasználó.
A csatornákra egyelőre csak a hagyományos webes felületről lehet feliratkozni, de az előfizetett csatornák tartalmait természetesen bármilyen eszközön meg lehet nézni.
A fizetős szolgáltatás első körben 53 csatornánál elérhető, legalábbis a nálunk ilyen szempontból szerencsésebb országokban.