A telekommunikációs cég nemcsak márkáit egyesíti, hanem a vezetékes és mobil szolgáltatásokhoz tartozó, eddig egymástól külön működő ügyfélkezelő rendszereit is. Magyar Telekom még áprilisban megkezdi az új, integrált ügyfélkapcsolati és számlázási rendszerének bevezetését, emiatt kiesések lesznek az ügyfélszolgálati felületeken.
Pillangó névre hallgat az a több éve futó telekomos projekt, amellyel a szolgáltató lényegében teljes ügyfélkapcsolati- és számlázó rendszerét szeretné megújítani. Illetve nem is rendszerét, hanem rendszereit, a kulcs pedig éppen a többes számban keresendő. A Magyar Telekom ugyanis, történeti okok miatt, más-más szolgáltatásokhoz több informatikai rendszert is használ lényegében ugyanarra – ezen a helyzeten fognak idén változtatni.
A brandjeit egyetlen T-márka alá egyesítő Telekom lakossági üzletága több részből alakult ki. A legtöbben a Westelre emlékezhetnek, de sokaknak ismerősen csenghet még a T-Kábel, netán a még korábbi MatávkábelTV kifejezés is. A töredezettség nem csak a cégtörténetből olvasható ki, a telekomos ügyintézők minden egyes nap tapasztalják: teljesen más rendszerbe kell nyúlniuk, ha valaki vezetékes internetet vagy tévét szeretne igénybe venni, mintha mobilos szolgáltatásra fizetne elő.
A teljes funkcionalitás elérésével az ígéretek szerint új formátumú, egyszerűbb és könnyen áttekinthető számlákat bocsát majd ki a szolgáltató. Az új generációs rendszer lehetővé teszi az egységes számla megvalósítását is, valamennyi szolgáltatásra kiterjedően.
Négy napig akadozás, egy napig szünet
Az integrált rendszer indításához szükséges informatikai átállás és adatmigráció miatt 2013. április 17. és 21. között egyes ügyintézési lehetőségek csak részlegesen lesznek elérhetők a Telekom üzleteiben, továbbá nem lesz mód önkiszolgáló ügyintézésre telefonon vagy online felületen. Április 20-án, szombaton az üzletek zárva tartanak. A tervezett rendszerindítás zökkenőmentes lebonyolítása érdekében a Telekom arra kéri ügyfeleit, hogy ezekre a napokra ne időzítsenek ügyintézést, ha az nem feltétlenül szükséges. A tervek szerint hasonló átállásra kerül sor idén júliusban és októberben is.
A közel 80 vállalati rendszert érintő projektet a cég több mint 300 fős szakértői csapata vezető rendszerintegrátorokkal és közel 70 beszállító céggel szoros együttműködésben valósítja meg. A projekt méreteit jellemzi, hogy a tervezési dokumentáció több mint 70 ezer oldalt tett ki, és eddig több mint 10 ezer tesztelést végeztek a megvalósításán dolgozó szakemberek.
A Magyar Telekom által nyújtott szolgáltatások zavartalanul működnek az átállás ideje alatt is, a rendszerindítás nem érinti a létesítési és hibaelhárítási munkákat sem.