Hódítanak a freemium appok
A Distimo új jelentése szerint egyre kisebb a fizetős alkalmazások részaránya - egyre kevésbé jellemző, hogy ugyanannak a programnak elérhető az ingyenes demo verziója és a teljes változata is.
A fizetős mobilos appok helyett egyre erősebb ehelyett az in-app purchase (IAP), vagyis az alkalmazáson belüli vásárlás szerepe, amikor maga a letöltés ingyenes, de bizonyos funkciók használatáért - vagy éppen a reklámok eltüntetéséért - már fizetni kell.
2013 februárjában az amerikai piacon az IAP-bevételek részaránya a vizsgált iPhone-alkalmazások esténben a bevételek 76 százalékát adták. A vizsgált ázsiai piacokon, Hong Kongban, Japánban, Kínában és Dél-Koreában még extrémebb a helyzet, ott az IAP adja a bevételek 90 százalékát - Ázsiában a fizetős alkalmazások sosem voltak jellemzőek, a reklámszponzoráció és a belső vásárlás hódít.