A Facebookon játszók száma lassabban növekszik, mint a teljes felhasználói bázis. A közösségi oldal saját fejlesztői mellett sokat hoz az Apple és a Google alkalmazásboltjainak is.
Januárban 850 millió körül lehetett a Facebook-használók száma míg idén nyáron 955 milliós, azaz közel 12 százalékkal magasabb ez az érték. Lassabban nő viszont a facebookos játékosok száma: a közösségi oldal TechCrunch által idézett adatai alapján a januári 205 millió után most havonta 235 millióan játszanak Facebookon, ami 8,4 százalékos növekedést jelent.
Az oldal nemrég elindított App Center alkalmazásközpontját 150 millióan látogatják havonta, és a cég szerint sokan telepítik is az alkalmazásokat, 2,4-szer többen, mint a korábbi katalógus esetében. A legsikeresebb fejlesztők egyre inkább Európából kerülnek ki: míg tavaly csak egy európai cég volt a top10-ben, jelenleg a Wooga, a King.com, a Peak Games, a Rovio és a Social Pont is toplistás.
A Facebook azt is szeretné bizonyítani, hogy milyen fontos elosztóoldal az iOS-en és az Androidon futó alkalmazások sikeréhez: idén júliusban a felhasználók összesen több mint 170 millió alkalommal kattintottak át a Facebookról az App Store-ba és a Google playre.
A bevételei hirdetések megjelenítésén kívülről származó részét a közösségi játékokon belüli vásárlással szerző Facebook hamarosan fizetős alkalmazásokat is kínál majd, a fejlesztők márjelentkezhetnek a béta programba.